Boost Bottle till Zenoha OBR 30.5 fullmod +3
-
Monster Beetle
- Phone Number: 0732131966
Boost Bottle till Zenoha OBR 30.5 fullmod +3
Tjena Racing kompisar !! är det nån som har använt Boost Bottle till en Zenoha OBR 30.5 Fullmod +3 nån gång, jag har beställt den här från Ebay genom en kompis kolla på länken http://viewitem.eim.ebay.se/RC-DUAL-BOO ... 30646/item, tänkte använda den i en FG competition monster truck tillsammans med walbro 813 trimförgasare och DDM dominator trimpipa. har ni nå tips på vad jag ska tänka på 
Re: Boost Bottle till Zenoha OBR 30.5 fullmod +3
Tyckte spontant att det var ganska dyrt...
Denna var billigare..
http://viewitem.eim.ebay.se/15-SCALE-BO ... 70481/item
Jag gav ca 350 för mitt kitt på ebay
Denna var billigare..
http://viewitem.eim.ebay.se/15-SCALE-BO ... 70481/item
Jag gav ca 350 för mitt kitt på ebay
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
personligen så tror jag inte du kommer märka någon skillnad alls på din motor med dom där, den motorn är det tillräckligt bra drag i ändå
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
-
Monster Beetle
Jag är lite nyfiken ändå på boost bottle och min motor ,så jag köpter dom ändå , men jag ska testa först utan boost bottle och sen med och se om det blir nån större skillnad 
finns ganska mycket att läsa om Boost Bottles på hpibajaforum.com vissa påstår att dom inte fungerar, vissa säger att dom endast hjälper till att få en jämn tomgång
Vi hade väl en diskution här har jag för mej med. Jag tror personligen inte på dom alls. Och dom stora motortillverkarna har väl provat ut dom med utan nån som helst resultat har jag för mej.
Re: Sv: Boost Bottle till Zenoha OBR 30.5 fullmod +3
Jo disdkutionen har nog varit uppe här också...har för mig jag har sett något dyno resultat på hpibajaforum någon gång men hittar det inte nu
-
Monster Beetle
är det nån som har en Bra länk till nån bra sida där det står boost bottle och hur dom funkar med svenkt text , jag är inte så jäkla bra på engelska 
här har du en förklaring på engelska
och översatt med google translate (nästan så man skarttar när man läser google translate´s översättning)All a boost bottle will do is help eliminate flat spots in fast open and closed throttle acceleration and deceleration. THAT'S IT!
Not all carbs/intakes have this problem witch is why you only see boost bottles on some bikes, ATV and sleds and even auto.
You can't just install a boost bottle on any bike and have it make any noticeable difference or any difference for that matter.
Placement, displacement, hose sizes and routing makes a big difference.
How they work is simple, When the throttle is quickly slammed shut the rushing intake mixture is bleed off into the boost bottle where it is stored momentarily, when the throttle is opened again the mixture is injected into the intake and act sort of like an accelerator pump on a 4 stroke carb to help eliminate any flat spots. With better and better carbs being made all the time there are less need for boost bottles.
Alla ett uppsving flaska kommer att göra är att eliminera platta fläckar i snabb öppet och stängt spjäll acceleration och retardation. Det är det!
Inte alla kolhydrater / intag har detta problem häxa är därför du bara ser boost flaskor på vissa cyklar, ATV och slädar och även auto.
Du kan inte bara installera ett uppsving flaska på någon cykel och har det någon märkbar skillnad eller någon skillnad för den delen.
Placering, förskjutning, slang storlekar och routing gör stor skillnad.
Hur de fungerar är enkel, när gasen snabbt slog stänga rusar intaget blandningen blöda ut i uppsving flaskan där det lagras tillfälligt, när gasspjället öppnas igen blandningen sprutas in i intaget och agera ungefär som en accelerator pumpen på ett 4 takts carb för att eliminera alla platta fläckar. Med bättre och bättre kolhydrater görs hela tiden finns det mindre behov av boost flaskor.
-
Monster Beetle
Ja det kan man lungt säga
, hade jag kunnat översätta från engelska till svenska så tror jag att hade gjort det minst lika bra /dåligt, tack för att du hjälpte mig