Dator fråga!

Här diskuterar du allt mellan himmel och jord, förutom RC!
John

Re: Dator fråga!

Post by John » 26 Dec 2009, 16:06

Windows Live Mail är mailprogram som man får hämta hem och installera (likt Live Messenger).
http://download.live.com/wlmail" onclick="window.open(this.href);return false;

Har personligen ingen erfarenhet av det alls, men jag kan tänka mig att det är en ersättare till föregångaren Outlook Express som följde med WinXP.
Funktionerna är säkert också begränsade vad gäller mailhanteringen mm.

Sponsor

Sponsor

waqr
Phone Number: 0709998877

Post by waqr » 27 Dec 2009, 12:14

John wrote:Kan säkert vara en DLL-fil som fattas. Men om du inte har det rätta namnet på den så kan det vara svårt att felsöka.
Och jodå, Office 2003-stöd finns i Windows 7 givetvis.

Under "Lägg till/Ta bort program" i Kontrollpanelen så kan man alltid välja att reparera Office-installationen, det brukar kunna lösa vissa fel ibland.
Kan vara värt ett försök, och det blåser inte ens inställningar.

Är det MAPI32.DLL som fattades, så kika gärna här.
http://support.microsoft.com/kb/926196" onclick="window.open(this.href);return false;

/John :)
Har nu försökt att hitta denna fil som efterfrågas men jag hittar inte denna:

C:\Program\Delade filer\System\Msmapi

Hur gör man för att lösa detta?
Letar Baja 5B

John

Post by John » 27 Dec 2009, 14:48

Testa den här sökvägen istället.

Code: Select all

C:\Program Files (x86)\Common Files\System\MSMAPI\1053
Tänk på att "Program" & "Program (x86) enbart är ett alias på svenska för "Program Files" & "Program Files (x86), som de egentligen heter.

waqr

Post by waqr » 27 Dec 2009, 16:51

Ok...ska testa detta senare. Har suttit hela j*vla eftermiddagen och letat efter filen. Snart åker skiten ut genom fönstret :lol:

Tack igen John!
Letar Baja 5B

waqr

Post by waqr » 27 Dec 2009, 16:59

En fråga till:

Just nu har vi riggat upp så att vi har en stationär och en bärbar dator och kör trådlöst på den bärbara genom en router. Sitter ju och försöker få till e-posten på den bärbara. På vår stationära har vi ju eposten sedan tidigare via Outlook Express och det är detta jag också försöker få till via den bärbara.

Dock kom jag att tänka på om man verkligen kan ha eposten på två datorer dvs en på stationära och en på bärbara? Eller måste standard epost programmet (ex outlok express) ligga på den gamla stationära datorn och att man får köra webmail på den andra (den bärbara)

Hoppas ni förstår frågan :oops:
Letar Baja 5B

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 27 Dec 2009, 23:48

Du kan ha samma e post till bägge datorerna så har jag på våra datorer Jag kör ju live mail på stationära och har både hotmailen samt tyfon adressen på live mailen . Tyfon adressen är även inlagd på outlooken på netbook datan så jag kan läsa var jag änn befinner mig.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

Post Reply