Hur tänker UPS?
Hur tänker UPS?
Jag och wrep har ett paket från England på ingång och UPS står för logistiken!
Hur som haver, har jag erfarenhet av att UPS gillar att köra ut mina paket när är på jobbet, så den här gången tänkte jag vara smart så jag ringde till UPS och frågade om dom möjligen kunde köra ut paketet efter kl16, vilket inte gick och det har jag förståelse för!
jag förklarade för killen hur det kommer att bli och frågade om dom kan strunta i utkörningen så kan jag åka förbi samlingscentralen i Bromma och hämta paketet själv efter jobbet! Men det gick inte, UPS vill ha minst 1 utkörningsförsök.
Jag försökte förklara att det är meningslöst och kostar både dom och miljön samt mitt tålamod! men icke, detta är direktiv från USA och går inte att tumma på. Utan han bad mig återkomma igen imorgon efter att paketet försökt blivit levererat och boka in en ny utkörning eller hämta det själv!
WTF?
Hur som haver, har jag erfarenhet av att UPS gillar att köra ut mina paket när är på jobbet, så den här gången tänkte jag vara smart så jag ringde till UPS och frågade om dom möjligen kunde köra ut paketet efter kl16, vilket inte gick och det har jag förståelse för!
jag förklarade för killen hur det kommer att bli och frågade om dom kan strunta i utkörningen så kan jag åka förbi samlingscentralen i Bromma och hämta paketet själv efter jobbet! Men det gick inte, UPS vill ha minst 1 utkörningsförsök.
Jag försökte förklara att det är meningslöst och kostar både dom och miljön samt mitt tålamod! men icke, detta är direktiv från USA och går inte att tumma på. Utan han bad mig återkomma igen imorgon efter att paketet försökt blivit levererat och boka in en ny utkörning eller hämta det själv!
WTF?
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Re: Hur tänker UPS?
Hahahaha!!! Dom är roliga dom.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
UPS är sköna i många avseenden.....
Vi skulle returnera ett paket från jobbet som UPS skulle hämta upp.
2 ggr fick vi leveranser med UPS och de gick förbi paketet som skulle tillbaka till terminalen eftersom "de bara körde ut paket....inte hämtade upp...."
Så efter nästan en månad lyckades de skicka en bil som åkte TOM till oss mitt ute i obygden EFTER kontoret hade stängt, vilket medförde att de fick åka IGEN en annan dag.....

Vi skulle returnera ett paket från jobbet som UPS skulle hämta upp.
2 ggr fick vi leveranser med UPS och de gick förbi paketet som skulle tillbaka till terminalen eftersom "de bara körde ut paket....inte hämtade upp...."
Så efter nästan en månad lyckades de skicka en bil som åkte TOM till oss mitt ute i obygden EFTER kontoret hade stängt, vilket medförde att de fick åka IGEN en annan dag.....
-
Ntch in da dirt
Kan ju säga som så att deras hemsida är inget att ha heller där ska kunna gå att boka utkörnings tid där men det funkade inte alls när jag fick från dem senast.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
- maxlundblad
- Phone Number: 0701179028
kan dom inte leverera till din arbetsplats då?
Hobao Hyper 9E Tekin rx8
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Man kunde ändra leveransadressen, men först EFTER första utkörningsförsöketmaxlundblad wrote:kan dom inte leverera till din arbetsplats då?
Sen är problemet att jag är service elektriker och kan teoretiskt sett befinna mig i södertälje kl 09, skärholmen kl 13 och vallentuna kl 15! =/ Svårt att spika en plats jag är på!
Finns det ingen annan på din jobb som kan ta imot den då???
Joda, det finns ju folk på kontoret!S 500 R wrote:Finns det ingen annan på din jobb som kan ta imot den då???
Men jag kan lika gärna hämta den i Bromma som jag föreslog för UPS, men dom var omständiga på den frågan
Så jag kommer nog åka till UPS imorn kväll och hämta kalaset! =)