Efter 10 års uppehälle med RC var jag påväg in i leken igen i fjol. Var då inne på att köpa en 1/8 Track bil som Serpent 966 eller Mugen MRX-5 men det kom andra saker i vägen och något köp blev aldrig av och intresset svalnade lite tills i höstas då jag på skoj kollade lite RC på blocket och råkade se min nuvarande HARM, började direkt forska i fabrikatet och växlade ord med wentzells om reservdelsmarknaden osv. När jag fick bekräftat att delar finns tillgängliga ringde jag upp säljaren, tömde kontot och hämtade bilen inom 2 två timmar!
Nu började allvaret, jag surfade omkring på nätet och femtedelen och forumet dom länkade till var långt ifrån aktivt, hamnade på RSB där iallafall några LS åkare fanns (ej registrerad, lusläste bara). Någonstans på siten hittade jag en länk till RC-bash som tillsynes såg ut att vara ett off-road forum men som även välkomnade on-road.. Eftersom det är ett renodlat LS forum valde jag att registrera mig, det är trots allt mycket gemensamt mellan alla LS bilar!
Och nu sitter jag med ännu ett beroende i stortsett varje dag och kollar på era bilar, nyheter motorer och fan hans gamla moster

Personligen har jag aldrig varit en off-roadare, förutom i början av min karriär, man ser tydligt hur markfrigången minskar och kravet på underlaget ökar för varje bil jag köpt, här nedan i kronologisk ordning:
1. Monstertruck från kyosho med toyota rav 4 kaross, gräs, grus och asfalt
2. Bytte monstertrucken mot en kyosho rallybil, grus och asfalt
3. Kyosho Pure-ten asfaltsbil, asfalt
4. Serpent Impact m2, asfaltsbana
Tio år senare
5. Harm SX-3, asfaltsbana
Tack RC-bash, för att jag har något annat än facebook att ödsla tid på iväntan på nya delar och bättre säsong