"spel" i 5755
"spel" i 5755
Då jag försöker komma åt allt glapp/spel i min baja undrar jag om spelet som blivit i mitt 5755. Från början (ett par liter sedan) var spelet nära noll. Nu är det säkert >1mm vilket ju ger ett nettospel i styrning på kanske 4mm. Jag ska väl inte behöva byta drevsatsen redan?
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Re: "spel" i 5755
Kolla på armen som är mellan servot och servo räddan, det kan glappa där...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Ja! den glappar. Men bara lite... Inte det jag talar om dock....Spelet ligger inne i servot. Huvudet rör sig! Armen sitter stumt fast. Ett mkt lite spel ger stort spel pga längd på hävarmen ju....Lusse wrote:Kolla på armen som är mellan servot och servo räddan, det kan glappa där...
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Kan det vara yttre lagret inne i servot?
Har märkt samma på mitt men inte orkat riva i det än
- J.A racing
Mitt rhino i evon glappar också.markusb wrote:Kan det vara yttre lagret inne i servot?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Rev itu det och glappet verkar ligga i vertikal axlarna som alla dreven är monterade på. Spelet i topp och botten ger glapp i horisontalled vid belastning. Hjälper nog inte att byta drevsats.....
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Alla servon glappar efter andvändning. Jag har lite svårt att förstå denna hetsjakt kring lite glappheter. Det är Offroad bilar. Även om man får bort alla småglapp så är det inget man märker när man kör.