CC mått på Rhino servos?
CC mått på Rhino servos?
Hallå där (kött och blåbär)
Någon som kan berätta vad Rhino eller annat valfritt jumboservo har för CC mått mellan skruvhålen?
Måttet på huset är även av intresse!
=)
Någon som kan berätta vad Rhino eller annat valfritt jumboservo har för CC mått mellan skruvhålen?
=)
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Re: CC mått på Rhino servos?
Hittade på annat håll! Synd att dom inte är "bolt on" på min radioplatta utan kräver en viss del modifikation! =/sx3 wrote:Hallå där (kött och blåbär)
=)
Var sugen på att flytta över 7955TG servona till gas/broms och komplettera med ett singel servo till styrningen.
Hmppf, får se hur det blir med den saken..
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Du har väl fil och borrmaskin i service-bilen? 
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Nu ska vi inte vara sådanawrep wrote:Du har väl fil och borrmaskin i service-bilen?
Jo, du har rätt det har jag ju självklart! Men det är alltid lättare med bolt-on prylar
harm har inget tray för jumbo servos till min årsmodell, så man är ju illa tvungen att operera kolfibret för egen maskin
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Var löjligt försiktig med kolfiberdammet bara !sx3 wrote: så man är ju illa tvungen att operera kolfibret för egen maskin
Inget man vill ha i lungorna precis.....värsta sorten !
Värre än heraklit och asbest?Carbon-Dave wrote:Var löjligt försiktig med kolfiberdammet bara !sx3 wrote: så man är ju illa tvungen att operera kolfibret för egen maskin
Får väl plocka ut 3m masken med partikelfilter ur bilen då, när jag plockar ur dom andra verktygen!
Hade ingen aning om att kolfiberdammet var jobbigt för lungorna!
Föresten, CC måttet på skruvinfästningarna hittade jag aldrig, någon jumbokille som vill måtta åt mig? =)
-
wrep
vattenslipa funkar bra det brukar jag göra... blir bäst yta då också 
- Dave
- Site Admin
Dammet får hullingar och sätter sig rejält i lungorna.......Vet inte om kroppen öht klarar att stöta bort det......sx3 wrote:Värre än heraklit och asbest?Carbon-Dave wrote:Var löjligt försiktig med kolfiberdammet bara !sx3 wrote: så man är ju illa tvungen att operera kolfibret för egen maskin
Får väl plocka ut 3m masken med partikelfilter ur bilen då, när jag plockar ur dom andra verktygen!
Hade ingen aning om att kolfiberdammet var jobbigt för lungorna!
Föresten, CC måttet på skruvinfästningarna hittade jag aldrig, någon jumbokille som vill måtta åt mig? =)
Inget att leka med, och kan man bearbeta det i vått tillstånd är det bättre alla dagar på året.....
-
wrep
Det är även dåligt att slipa epoxy.... kolfiberdelarna på våra bilar är oftast bakade av epoxy. jag skrev lite ang detta i diesels tråd : viewtopic.php?f=15&t=1837&start=105
men som sagt flia eller slipa under vattenkranen så är det inga problems
men som sagt flia eller slipa under vattenkranen så är det inga problems
Man lär sig för var dag! Får se hur/när jag ska slipa/fila på kolfibret, lär väl bli en dremel historia isf och det är ju inte så populärt med el under vatten, kanske räcker med en blomspruta med vatten när man slipar?
- Dave
- Site Admin
Tänkte skriva innan att hispeed bearbetning ger värre damm än sågning etc......men du får använda fantasin.....
Ska jag skära kolfiber eller glasfiber ställer jag dammsugaren utomhus och drar in slangen i verkstaden.....och håller prylarna så nära munstycket det går.....
Ska jag skära kolfiber eller glasfiber ställer jag dammsugaren utomhus och drar in slangen i verkstaden.....och håller prylarna så nära munstycket det går.....