Hej.
Har börjat fundera över att skaffa ny förgasare till min yama å funder på skillnaden mellan dom? Har hitta tre alternativ jag gärna vill veta mer om och hoppas ni kan hjälpa mig.
Walbro 668
Walbro 997
Walbro WT-998
Hoppas någon kan ge bra info å saker å tänka på.
Tack på förhand.
Förgasar tips.
Re: Förgasar tips.
Varför inte en WT 990. En av dom bättre på marknaden.Det är en trim förgasare som troligt vis går till allt. WT 813 är en lika dan men med ax-pump på. En del gillar den en del inte. Skälv tycker jag att den är svår att ställa in.Men jag gillar WT990, kör med den skälv.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Har ingen aning om vad man ska tänka på eller vad de olika gör för skillnad. Hitta dessa billigt på ebay därför jag fråga om dom. Men vad är det för skillnad i stora drag på förgasare imellan? Märker jag som förare stor skillnad på en original emot en tex WT990? Vad i huvudsak är det man märker i såfall?Lusse wrote:Varför inte en WT 990. En av dom bättre på marknaden.Det är en trim förgasare som troligt vis går till allt. WT 813 är en lika dan men med ax-pump på. En del gillar den en del inte. Skälv tycker jag att den är svår att ställa in.Men jag gillar WT990, kör med den skälv.
Jag tror natt du kommer att märka att den svarar snabbare och kanske att den ger lite mer på toppen.Dom förgasarna som du hän visa till är kopior, tror jag förutom WT668, som är en original på dom flesta 26 kubikana.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Ahaa då hänger jag med å tackar så mycket för svarenLusse wrote:Jag tror natt du kommer att märka att den svarar snabbare och kanske att den ger lite mer på toppen.Dom förgasarna som du hän visa till är kopior, tror jag förutom WT668, som är en original på dom flesta 26 kubikana.