Nutech kan inte ha BZM motor
-
Ntch in da dirt
Nutech kan inte ha BZM motor
Ni som har Nutech bil köp inte en BZM motor och tro att den kommer att passa för det gör den inte
1* broms linkaget kommer att ta i på en insex bult som sitter under reed kanalens hals ,Detta uppkommer eftersom Nutech har mycket större kron drev än andra 4 wds med mittdiff.
2* Motorfästet stämmer inte med hålen som är gängade i motor fästena på fläktkåpan.
Jag skulle montera motorn i dag men det va bara att glömma bort.
1* broms linkaget kommer att ta i på en insex bult som sitter under reed kanalens hals ,Detta uppkommer eftersom Nutech har mycket större kron drev än andra 4 wds med mittdiff.
2* Motorfästet stämmer inte med hålen som är gängade i motor fästena på fläktkåpan.
Jag skulle montera motorn i dag men det va bara att glömma bort.
Last edited by Ntch in da dirt on 24 Mar 2012, 16:57, edited 1 time in total.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Re: Nutech kan inte ha BZM motor
Shit vad tråkigt! Var ju inget roligt alls!!!
-
Ntch in da dirt
syns på kopplingen hur mycket till den ska in . Det är alltså bulten i reed kanalen som är i vägen jag kommer inte ihåg om de hade satt ihop Trevors reedcase så där . i af så är det för mycket att ta bort av bulten för att det ska kunna hålla sedan.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Kan du växla bromskammarna? Kammen som går nedan i stället av vad du har där nu? Och övre i andra hål?
Näää, nu såg jag spurren...
Kan du snurra bort extra material från case? Åtminstone det ser ut i foton at du borde inte ta materialen helt bort och du kunde hålla förkortat bulten där. Möjligt?
(ursäkta min dåligt svenska, behöver inte använda svensk språk så mycket)
(ursäkta min dåligt svenska, behöver inte använda svensk språk så mycket)
-
Ntch in da dirt
Lösningen blir nog att jag kommer att prova en annan motor som är baserad på Ts case de ser ut att va lite annorlunda utformat. O jari jag förstår va du skriver så var inte orolig för det 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Hårdingar kör med enbart frambroms 
Nej, men allvarligt talat....funkar det om du plockar bort bakbromsdelarna helt ?
Skulle kunna sätta i en spärrad mittdiff och bara köra frambromsen, kanske med dubbla skivor istället ?

Nej, men allvarligt talat....funkar det om du plockar bort bakbromsdelarna helt ?
Skulle kunna sätta i en spärrad mittdiff och bara köra frambromsen, kanske med dubbla skivor istället ?
Oroa dig inte Jari, din svenska är ungefär 4 miljarder gånger bättre än min finska....JariV wrote: (ursäkta min dåligt svenska, behöver inte använda svensk språk så mycket)
-
Ntch in da dirt
Då tycker jag det låter enklast att byta motor till en som passar!