Hittade denna tråd på HBF, och tror det kunde vara värt ett försök.. jag är personligen inte speciellt nöjd med livslängden på ramlagren iallafall..
http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... p?t=115975
Hålen brukar jag göra med standardsetup också, men jag har svårt att säga om dom verkligen gjort någon skillnad.
Intressant lagersetup
- Rallyfinnen
Re: Intressant lagersetup
Den där iden med två lager tror jag inte på. Det lär ju inte dröja länge för än att det börjar att läcka i lagren.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
på 240-motorerna sitter det ju dubbla lager original på kopplingssidan... Men det yttre lagret brukar de flesta plocka bort och ersätta med en tätning just pga att det läcker.
Fanns ju en länk i båtsektionen också till ett billet vevhus med just dubbla lager.
Men det kan ju vara värt ett test ändå
Fanns ju en länk i båtsektionen också till ett billet vevhus med just dubbla lager.
Men det kan ju vara värt ett test ändå
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- Rallyfinnen
Jag har aldrig testat med tva lager, men det verkar som dom menar att läckaget kommer mellan lager och vevaxel, och att det funkar om man kör med locktite.
Kunde vara värt ett test tycker jag. Kankse inte pa dyraste finmotorn, men nagon tvabultad historia tex.
Kunde vara värt ett test tycker jag. Kankse inte pa dyraste finmotorn, men nagon tvabultad historia tex.