Startat bara med gas
Startat bara med gas
Så har man fått ihop "ODEN" med extra motorn CY som ingick.... Den tänder bara till och blir sedan sur. Startar om jag ger gas. Släpper jag gasen under typ 15% stannar den...
H-nålen är nästan 2 varv. L har jag inte kollat...
Vilka är rätta inställningar på en WT990?
Och vad tror ni är problemet???
H-nålen är nästan 2 varv. L har jag inte kollat...
Vilka är rätta inställningar på en WT990?
Och vad tror ni är problemet???
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Re: Startat bara med gas
Insallningarna ar dom samma som vilken fugge som helst. Sitter stacken at ratt hall???
Kan väl bara sitta på ett håll... skruvhålen mot cyllen mot cyllen så att säga... Det är den bruna saken du menar va???
Såg Egon skrev 1,4/1-1,05
Provar med det.... Det kan inte vara tomgångsskruven väl???
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
nu går den!
fick köra in tomgångsskruven ordentligt.
Men det ska alltid vara nåt! Det är något som skramlar som fan... Runt cylindern omkring, speciellt när jag lutar den till vänster. Låter som om hela bilen ska ramla isär......
fick köra in tomgångsskruven ordentligt.
Men det ska alltid vara nåt! Det är något som skramlar som fan... Runt cylindern omkring, speciellt när jag lutar den till vänster. Låter som om hela bilen ska ramla isär......
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Nä, du kan sätta den upp och ner! Så du kan sätta den fel!gcbossen wrote:Kan väl bara sitta på ett håll... skruvhålen mot cyllen mot cyllen så att säga... Det är den bruna saken du menar va???
Ja, den inställningen är för PROmod motorerna.
Grundinställning är samma på alla Walbro förgasare. 1 1/4 låg 1,5 hög. Angående skramlet. Du har väl inte glömt spacern bakom spurdrevet?? 
Billös expertkommentator..
"upp och ner" hmm.. Tycker jag vänder och vrider den där och det blir samma... Kan jag fått den fel? Men nu går den bra ju.. förutom skramlet. Nej har inte glömt spacern!
Jag följde Egons inställningar och sedan justerade jag lite under körning, men blev vare sig bättre eller sämre. Den går som fan. Märker ingen skillnad mot G290RC faktiskt. Fick den lika lättrullad som förut och med denna pipan gör det susen
Använder mig av Unifiltret just nu. Jävligt smidigt men renar klart inte lika bra....
Jag följde Egons inställningar och sedan justerade jag lite under körning, men blev vare sig bättre eller sämre. Den går som fan. Märker ingen skillnad mot G290RC faktiskt. Fick den lika lättrullad som förut och med denna pipan gör det susen
Använder mig av Unifiltret just nu. Jävligt smidigt men renar klart inte lika bra....
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Det är ett lufthål som är pluggat det är så du ser skillnaden på den.
OK!S 500 R wrote:Det är ett lufthål som är pluggat det är så du ser skillnaden på den.
Jo det har jag lagt märke till någon gång. Då har jag 50/50 chans att fått det rätt då;) Men den funkar ju nu, så jag bör fått det rätt va?
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Japp, då borde du ha fått det rätt.. annars vandrar varven på motorn vid tomgång.gcbossen wrote:OK!S 500 R wrote:Det är ett lufthål som är pluggat det är så du ser skillnaden på den.
Jo det har jag lagt märke till någon gång. Då har jag 50/50 chans att fått det rätt då;) Men den funkar ju nu, så jag bör fått det rätt va?