Drill start till motor
-
Ntch in da dirt
Drill start till motor
I andra forumet diskuterades det lite smått om en borrstart kåpa till motorerna !. Jag har nu beställt en är det någon som har en sådan som vet om de funkade bra eller inte.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
-
Ntch in da dirt
Re: Drill start till motor
Jag beställde den från engage rc det kommer en utvärdering så småning om hur den fungera kvalitet mm.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
känns lite halvt onödigt .... ta med sig skruvdragaren till "körstället" åxå .... fast iofs så kan det vara lite coolt...man startar ju oftast bara en gång
Om det är som på min Losi kan det vara bra , den hadde både snöret å "spinstart" ... på en metanolare kan det bli en hel del ryckandes i tåten , då va skruvdrageren en gudagåva
Om det är som på min Losi kan det vara bra , den hadde både snöret å "spinstart" ... på en metanolare kan det bli en hel del ryckandes i tåten , då va skruvdrageren en gudagåva
MCD RaceRunner CY26cc STOCK ! RN Bullit pipa
TeamLosi Raminator med 150A Hobbywing BL kit 4s powwah
TeamLosi Raminator med 150A Hobbywing BL kit 4s powwah
-
Ntch in da dirt
Nu är det ju så att jag ska ändå göra iordning en bra låda på en pirra där jag också kommer ha en tank anordning på.
Start motorn blir ev en portabel hand startare som man har en 7,2 volts acc i mycket smidigare änn o ha borrmaskin.
Tanken är att Starten ska ersätta de undermåliga start appaterna som sitter på dagens motorer.
på den zenoah motorn som satt på min mcd racerunner där tog det inte ens fem starter innan spolen började krångla och slira.
Startern får grepp när det är ca en dm kvar att dra bara.
Likadant hände med min esp motor sedan, Så dagens starter är bara skiten enligt mig sådant skulle aldrig få ske på min motorsåg tex då tiden är dyrbar för små mesyrer .
Sedan är ju prioriteringarna olika en del lägger ut dyra pengar på bling bling jag lägger det på en start o annan kringutrustning so what ewer .
Start motorn blir ev en portabel hand startare som man har en 7,2 volts acc i mycket smidigare änn o ha borrmaskin.
Tanken är att Starten ska ersätta de undermåliga start appaterna som sitter på dagens motorer.
på den zenoah motorn som satt på min mcd racerunner där tog det inte ens fem starter innan spolen började krångla och slira.
Likadant hände med min esp motor sedan, Så dagens starter är bara skiten enligt mig sådant skulle aldrig få ske på min motorsåg tex då tiden är dyrbar för små mesyrer .
Sedan är ju prioriteringarna olika en del lägger ut dyra pengar på bling bling jag lägger det på en start o annan kringutrustning so what ewer .
- J.A racing
Har du Outerwears dragstartsskydd och vevhusskydd på din motor? Dessa relativt billiga prylar höjer driftssäkerheten på dessa motorer rejält.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jag har hört att även en del som kör bensinare får dra en delCruiser wrote:känns lite halvt onödigt .... ta med sig skruvdragaren till "körstället" åxå .... fast iofs så kan det vara lite coolt...man startar ju oftast bara en gång![]()
Letar Baja 5B
http://www.engagerc.com/servlet/the-990 ... ill/Detail" onclick="window.open(this.href);return false;waqr wrote:Har du en länk till startern?
http://www.engagerc.com/servlet/the-130 ... ick/Detail" onclick="window.open(this.href);return false;
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jag har väl aldrig heller haft problem med mina ryckstarter,men man måste ha skydd så det inte kommer in sand för annars kan de knövla.
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
Jag har stöt på samma problem!Tanken är att Starten ska ersätta de undermåliga start appaterna som sitter på dagens motorer.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
Ntch in da dirt
Outweather överdrag skall innhandlas dock hade jag inte sådan på fgn och där strulade det inte någonting med dragstarten.
Så någonting måste ha försämrats med kvaliteten under tillverknings fasen då.
Så någonting måste ha försämrats med kvaliteten under tillverknings fasen då.
jag har varken filter på dragstart eller vehus och ändå inte haft problem än med min.
men en sån här är ju tufft
men en sån här är ju tufft
-
Ntch in da dirt
Jaha då kom den omtalade drillstarten hem idag då med posten .Fick den levererad ända fram till dörr tack ems för det.
Den är enkelt uppbyggd alu kåpa ringen i stål samt envägslager .
Kommer rapport inom någon vecka hur den fungerade mm .
Den är enkelt uppbyggd alu kåpa ringen i stål samt envägslager .
Kommer rapport inom någon vecka hur den fungerade mm .