Trimförgasare!!!
Trimförgasare!!!
Tjoflöjt. Funderar på en trimfugge. Vad ska man skaffa?? Är ju en sk. vridjunkie. Vill ha mycket botten/mellan. Vad föreslår ni. WT 813, WT 771 eller nåt annat. Motorn är en ännu så länge oportad 29cc Zenoah med Dominator V2. Vad är skillnaden på de olika förgasarna? Att 813 är lite speciell har man ju förstått, men dom andra 
Billös expertkommentator..
Re: Trimförgasare!!!
Satsa på den nya 990 i stället!
Finns hos Swedrc, RC racing osv.
Där slutar min kunskap!
Tror inte WT 990 har någon acc pump och sen har jag läst att den har 15,85mm "bore" istället för 15,88mm som WT 813 har. Dock har de samma venturi dvs 12,7mm.Bjuggen wrote:Vad är skillnaden 990/813???
Letar Baja 5B
990 skall vara en trim förgasare, kanske en för bättrad 771förgasare, som är en trim förgasare...Bjuggen wrote:Vad är då skillnaden mellan 990 och orginal??
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
WT 990 har ju ingen choke som original (WT603 & WT668) har så jag tror det är lite som Lusse är inne på att det är en typ av förbättrad WT 771 (som förövrigt är en grym förgasareBjuggen wrote:Vad är då skillnaden mellan 990 och orginal??
Letar Baja 5B
OK. Har läst på lite. Eftersom jag är en sucker på vrid så lutar det med tanke på eventuell framtida trimplaner på en WT 813. Inbillar mig att accpumpen gör susen i botten (man är ju gammal raggare
)Rätt eller fel?? 
Billös expertkommentator..
Jo det kan nog vara rätt . Gå in på HPI/forumet i USA, så kanske du får en förklaring på vad den nya 990 förgasaren ger.Bjuggen wrote:OK. Har läst på lite. Eftersom jag är en sucker på vrid så lutar det med tanke på eventuell framtida trimplaner på en WT 813. Inbillar mig att accpumpen gör susen i botten (man är ju gammal raggare)Rätt eller fel??
Finns inte så många trådar om den nya WT 990 förgasaren än på HBF. Finns egentligen bara denna som ger lite info:
http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... ight=wt990" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... ight=wt990" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B
- Lotus
- Phone Number: 0709998877
990 förgasaren är dessutom inte lika känslig att ställa in. Mindre pill om man ska summera lite. Bla. monterar Oneill dessa på de nya reedcase 30,5 motorerna, så jag skulle inte tro de ger mindre soppa än tex. 813.
Det där var bra att veta.Man kanske skulle in för skaffa en sådana förgasare.Lotus wrote:990 förgasaren är dessutom inte lika känslig att ställa in. Mindre pill om man ska summera lite. Bla. monterar Oneill dessa på de nya reedcase 30,5 motorerna, så jag skulle inte tro de ger mindre soppa än tex. 813.