HILFE
Dragstart!!
Dragstart!!
Tjabba. Har bekymmer med min startapparat. Finns det någon dragstart eller fabrikat som är bättre än nåt annat? Kör med outwears på vevhus och starter men vill sällan funka nåra längre perioder
Tips på service och underhåll förutom allmän rengörning. Kanske ska tilläggas att hålan där vi brukar köra är extremt dammig
HILFE
HILFE
Billös expertkommentator..
Re: Dragstart!!
Av någon anledning så verkar många förespråka CY dragstarterna framför Zenoah. Har haft min CY dragstart på Bajan sen start (40 liter) och den fungerar kanon. Kör också en hel del i dammiga grustag och jag brukar bara plocka isär och torka rent med lite 5-56 då och då. Fungerar kanon för mig!
Jag vet även att en del kör med Bräkleen istället då det tydligen inte lämna någon fet hinna efteråt. Vet dock inte hur det fungerar då jag aldrig provat det.
Jag vet även att en del kör med Bräkleen istället då det tydligen inte lämna någon fet hinna efteråt. Vet dock inte hur det fungerar då jag aldrig provat det.
Letar Baja 5B
Man kan använda silikon spray också.Då blir det en glatt yta kvar.Fungerar för mig.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
Ntch in da dirt
Mina 3 senaste zenoah starter har varit katastrof de har börjat strula innan första tanken har varit urkörd. Och dessvärre innan ens smutsen har letat sig in så har de slirat och strulat.
Nu har jag köpt till en startring i metall vilket ska avhjälpa problemet sägs det.
Nu har jag köpt till en startring i metall vilket ska avhjälpa problemet sägs det.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Kör just nu med Zenoah men har även provat CY. Har en helt ny med metallring som jag ej provat än. Får väl hoppas på det bästa!!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
om ni køper ny dragstart så køp CY.
mycjket.mycket bættre.
mina cy dragstartar håller mycket bættre æn zenoahs.
men på min nya motor fick jag med en typ liknande
som CY, en haveri på den ær den inre ringen som sprack.
men det kan ju bero på kompet i motorn??
mycjket.mycket bættre.
mina cy dragstartar håller mycket bættre æn zenoahs.
men på min nya motor fick jag med en typ liknande
som CY, en haveri på den ær den inre ringen som sprack.
men det kan ju bero på kompet i motorn??
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Intressant. Verkar som det är väldigt skiftande kvalitet på grejjerna. Även från samma tillverkare.
Som sagt, CY starterna verkar hålla bättre. Dock måste du köpa till en aluring annars håller inte CY starterna heller värst länge.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.1466/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.1466/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B
- J.A racing
Sen gäller det ju att låta start-ringen få fullt ingrepp på svänghjulet innan man drar med all kraft.
Speciellt på högkomps maskiner!
Jag känner också skillnad mellan CY och Zenoah, tror på en torr variant av teflon/silicon spray och absolut inget fett i startern. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".