Tjena !
Ska nog köpa en mcd monstertruck ( comp versionen ! ) Men jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken motor jag ska välja ? jag vill ha en så vridstarkmotor som möjligt !! En 30cc zenoha borde väl va ett bra val lr ? Men om man väljer denna motor vilken version är starkast ? den: reed portade,race portade,fullmodd ? och vilken pipa ska man ha ?
Jag har en baja 5b ss och en fg marder i dag båda med en zenoha 26cc motor i så jag vet att zenoha gör bra motorer! org cy motorn i bajan gavupp efter 8L pga att legeringen på kolv och cylinder lossnade Grrr !
Vilken motor har mest botten vrid ?
Re: Vilken motor har mest botten vrid ?
Den reedcase TS motorn från RC Racing har väl mest vrid just nu skulle jag gissa på. Den som sitter i huSSes bil.
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
topp off the line før tillfællet ær
rc-racings reedcase 30,5 cc pro-mod.
tror inte det finns nån motor før tillfællet
med mer vrid. rætta mig om jag har fel.
rc-racings reedcase 30,5 cc pro-mod.
tror inte det finns nån motor før tillfællet
med mer vrid. rætta mig om jag har fel.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- Rallyfinnen
En oportad motor med mycket kubik och hög komp med en pipa för vrid borde ge bästa bottenvridet. Om den sedan sitter på en reedcase så blir det antagligen ännu bättre!
Behöver inte bli svindyrt om du inte ska ha en massa effekt på topp, en standard Zen 36mm ihop med lämplig pipa kommer du nog rätt långt med.
Behöver inte bli svindyrt om du inte ska ha en massa effekt på topp, en standard Zen 36mm ihop med lämplig pipa kommer du nog rätt långt med.
Var ute efter samma som dig och fick rådet att köpa en raceportad 30,5 med en propipe och det blev inte så
dyrt heller.
dyrt heller.
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.