Vilken bästa bensin!?!
Re: Vilken bästa bensin!?!
Jag har bara haft problem med akrylart bensin.. ( motorn vill inte starta.) så jag kör på v-power från shell..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jag har använda Aspen 4T inga problem för min PRO mod
så Jag har blanda med Panolin 2T-Racing 2,25dl=4,5% som
- J.A racing
Samma här no problemoBurnout wrote:Jag har använda Aspen 4T inga problem för min PRO mod![]()
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jag går på det Egon sa till mig. Han sa att man ska köra på macksoppa, inte akrylatsoppa.
JA som skriv se härS 500 R wrote:Jag går på det Egon sa till mig. Han sa att man ska köra på macksoppa, inte akrylatsoppa.
J.A racing wrote:Spelar ingen roll Aspen eller 95/98 macksoppa sa han till mig!
Men det sa han inte till mig...Burnout wrote:JA som skriv se härS 500 R wrote:Jag går på det Egon sa till mig. Han sa att man ska köra på macksoppa, inte akrylatsoppa.J.A racing wrote:Spelar ingen roll Aspen eller 95/98 macksoppa sa han till mig!
så för mig inga problem för min pro mod... 
Jag har köra den aspen två tank....
Jag har köra den aspen två tank....
- J.A racing
Vart är han mannen i fråga
Hur blir det med den nya soppan som kommer från 1 maj? E10 som ersätter 95 oktan och innehåller 10% etanol.
Kolla här: för personbil http://www.e10bensiini.fi/files/207/Vil ... 2_2011.pdf
alt
För motorredskap : http://www.e10bensiini.fi/files/192/E10 ... 1.2011.pdf
alt
För motorredskap : http://www.e10bensiini.fi/files/192/E10 ... 1.2011.pdf
- J.A racing
Hello alla! Har en eller ett par frågor, bilen jag väntar på att få har körts med alkylat 2t av förra ägaren...nu undrar jag om man ska blanda i mer olja i den eller bara köra på den som den är? Om det ska vara mer olja i så undrar jag vilken olja man ska använda sig utav, undrar också om det går bra att byta rakt av till mack soppa som jag kör i min andra baja eller om det skulle vara skadligt på något sätt? Bilen är en original 26 motor med trim pipa!
Tacksam för alla svar.
Tacksam för alla svar.
Det finns miljoner trådar om oljan, finns nog en hel tråd om det.
Inga problem att byta i mellan för dom flesta. Lusse gick det inte för.
Kör du otrimat så går det att köra på 2t Aspen. Men kör du trimmat så är det inte så värst smart.
Inga problem att byta i mellan för dom flesta. Lusse gick det inte för.
Kör du otrimat så går det att köra på 2t Aspen. Men kör du trimmat så är det inte så värst smart.
Jo jag sökte lite innan men blev inte mycket klokare tyckte jag av det, men då vet jag att man kan köra endast på Aspen 2t t.ex...är tacksam för ditt svar. 
Grejen med oljan man ska blanda in finns det lika många svar som användare på detta forumet. Så man får gå på det man känner känns rätt.
Men så länge den är otrimmad så går det bra med aspen 2t utan att blanda i mer olja? Bara dubbelkollar så att jag fattat det rätt!