Motorval - Hur förstår man i djungeln?
Re: Motorval - Hur förstår man i djungeln?
jag står ju i valet mellan race portad eller full mod
race portad pris ca 3600kr
full mod pris ca 4800kr
om man köper dom i holland
kan ju inte säga något annat än att priset spelar roll 1200kr kan man ju få lite andra roliga saker för ett annat problem är väl att man aldrig sett en mcd i action
race portad pris ca 3600kr
full mod pris ca 4800kr
om man köper dom i holland
kan ju inte säga något annat än att priset spelar roll 1200kr kan man ju få lite andra roliga saker för ett annat problem är väl att man aldrig sett en mcd i action
din motor är inte portad eller ?MrKnopfler wrote:Jag har en Zenoah G270RC i min MCD BAJA 1000, och vist vill man ha mera kraft. Ska lära mig att köra innan det blir värre motor i den. Men fyrhjulsställ på asfalt är inga problem. Men i lösgrus går det välldans tungt så då har jag drevat ner lite. Men den finns fina cylinderkit till den motorn
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Nixjebogren wrote:din motor är inte portad eller ?MrKnopfler wrote:Jag har en Zenoah G270RC i min MCD BAJA 1000, och vist vill man ha mera kraft. Ska lära mig att köra innan det blir värre motor i den. Men fyrhjulsställ på asfalt är inga problem. Men i lösgrus går det välldans tungt så då har jag drevat ner lite. Men den finns fina cylinderkit till den motorn
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Dette er rundt 60% riktig, en del av motorene, inte alle, er etter RC-Racing sine spesifikasjoner fordi RC-Racing startet med importen av MCD til Norge, Sverige, og Danmark......alle motorene som O`neill produserte frem til da var helt normale kvantitets motorer for hele verden.....før var det egentlig det samme om du kjøpte en ESP eller OBR motor......J.A racing wrote:Det här kan ju bara Egon det riktiga svaret på! Fast om jag fattat rätt så är det skillnad på en OBR motor som säljs i USA och dom som säljs genom RC-racing som är den största Importör/leverantör i världen av OBR motorer. Samt att det lagts ner betydligt mycket mer jobb på Promod motorerna. Fast RC-racing har ju ensamrätt i europa så dom som sälj här är ju motorer som går via Egon och ska då vara gjorda efter hans spec.jebogren wrote:stämmer det att obr lägger ner mer tid på motorera som säljs till rc-racing än till andra ?
Egon rätta mig om jag är helt ute och cyklar
O`neill hadde aldri testet, eller hadde på annen måte noe forhold til MCD før vårt samarbeid begynte, og de første 20-25 motorene sendte jeg i retur med denne beskjeden; Inte nog power..., inte nog torque, inte nog rpm etc etc...!
Helt riktig ang PRO MOD, disse motorene har RC-Racing selv designet,
de er laget i snikkarboden på skarnes..
PS!
Ser at dere prater om motorer fra Holland, beklager å måtte skuffe dere, men Holland kan inte selge til Sverige, Norge, eller Tyskland.....
Jan-Erik
http://www.pro-racing.no
http://www.pro-racing.no
- J.A racing
Inte illa mer än hälften av det jag skrev var sant!
Tack Jan-Erik för en riktig förklaring 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Om jag ska investera i ny motor till MCD'n så tänkte jag ev sälja motorn jag har nu. Det är en Fuelie 26cc std, gått ca 2 tankar. Sitter outwear för dragstart samt vevhus. Vad är en sådan värd?
En 500:- kanske!
- J.A racing
Tror jag fick 700-800:- för min.S 500 R wrote:En 500:- kanske!
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Har idag alltså en CY 26cc org, en Victory pro-pipe och en orginal ljuddämpare som satt i 5T'n.
Står nu inför två alt:
1) Köpa cylinderkit till CY motorn och köra med pro-pipe. Rekommendation på cylinderkit? Har en ny Walbro WT-813 ligger som jag kunde använda till det nya cylinderkitet.
2) Kör med org motor och org ljuddämpare (blir extremt slö i en MCD?).
Sedan finns givetvis alt 3) att köpa en helt ny motor, har dock idag inte den budgeten.
Hur skall jag göra?
Står nu inför två alt:
1) Köpa cylinderkit till CY motorn och köra med pro-pipe. Rekommendation på cylinderkit? Har en ny Walbro WT-813 ligger som jag kunde använda till det nya cylinderkitet.
2) Kör med org motor och org ljuddämpare (blir extremt slö i en MCD?).
Sedan finns givetvis alt 3) att köpa en helt ny motor, har dock idag inte den budgeten.
Hur skall jag göra?
Jag skulle nog säga nr:3 ändå tyvärr,V4:an kräver bra med kraft.Du kan kanske köpa en Zenoha fyrbult 30,5 race portad med en bra pipa ,så får du lite mer effekt 
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Tror bara ni vill göra mig fattig!
Har en Victory propipe, är den bra?
Är det stor skillnad mellan en raceportat 30,5cc Zenoah och om jag skulle sätta dit ett 30,5cc cylinderkit på min CY?
Är det stor skillnad mellan en raceportat 30,5cc Zenoah och om jag skulle sätta dit ett 30,5cc cylinderkit på min CY?
nho1 wrote:Tror bara ni vill göra mig fattig!![]()
Japp
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
Så den "Zenoah Race Ported 30,5cc (4-bolt)" som tex SwedRc säljer med min Victory ProPipe skulle fungera bra min RR V4?
Vilket filter skall man använda?
"MCD V4 airfilter set" eller "UNI airfilter" som SwedRC har?
Jappnho1 wrote:Så den "Zenoah Race Ported 30,5cc (4-bolt)" som tex SwedRc säljer med min Victory ProPipe skulle fungera bra min RR V4?
Jag skulle ta Uni filtret,det kör jag med nu
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
Undrar vad jag gett mig in på, verkar vara mycket dyrare att köra MCD än HPI...