Går ej att pumpa fram bränsle

Allt som rör Zenoah & CY motorer
0rEz
Phone Number: 0722021283

Re: Går ej att pumpa fram bränsle

Post by 0rEz » 04 Jun 2011, 16:02

Det ända jag kan se är gummi packningen i tanken, där slangarna går ut, som är "kass". Tror den har torkat, för den känns ganska hård, och det pyser och läcker där så... :)

Så det blir ny sådan, passar då på att sätta dit "Full-Force RC v2 High Flow Fuel Line Kit for HPI Baja 5B/5T" istället. Sen passar jag även på att byta till "Walbro WT-813 High-Performance Carburetor".

Frågan blir ju då om fuggen är komplett, eller om man behöver köpa till något? Packningssats ska jag självklart köpa, men är det något annat? Behöver man annan manifold till denna fuggen? Eller någon annan invändning på valda delar?
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...

Sponsor

Sponsor

Miiku77

Post by Miiku77 » 04 Jun 2011, 16:39

Gasaren är komplet..
Du behöver inget skilt till den så den passar men jag kan starckt rekomendera ett långt insug :thumbsup:

Du får lite vrid till i motorn med det..

wt-813 gasaren kan känas kronglig att sjustera men jag tyckär den är enkel.

Rekomenderar att du jör som jag brukar jöra när jas stäler den.
Hita en plats där du kan je full gas med bilen och stäl in H nålen först så du får den att gå bra på höga varv och sedan först L nålen..

Du kan starta med 1 på L och 1.5 på H nålen.. (den borde gå med det så du kan finsjustera den)
MAD 2 STROKE TUNER from FINLAND

0rEz
Phone Number: 0722021283

Post by 0rEz » 04 Jun 2011, 17:27

Så bra. Mjo, mer vrid skadar inte i denna bilen :P Dock ska jag bara fixa iordning den för den ska säljas, så vill inte lägga för mycket pengar :)

Tack för tipsen på inställningen, inte gjort det innan på 2-tacktare så.. :P
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...

Post Reply