Vad skulle ni rekommendera för tätningslim? Hade tänkt mig om det finns något på sprayburk som kunde göra klibbig yta på en blypackning, lika som det är på t.ex. vissa cylinderpackningar till riktiga bilmotorer. Dessa bly-ytade packningar håller ju bombsäkert tätt bara monteringsytorna är rena och torra.
Zenoah cylinderfotspackning
Zenoah cylinderfotspackning
Har nu bytt denna 2ggr och ännu läcker fanskapet
Alltid en liten bubbla mellan vevhuset och cylinderfoten och under avgasporten. Hur i sjutton skall jag få tätt? Har rengjort så gott det går men bly-ytade packningar lämnar lätt en hal yta som det är svårt att helt komma av med, tycks bara inte hålla tätt med tvåbultad cylinder.
Vad skulle ni rekommendera för tätningslim? Hade tänkt mig om det finns något på sprayburk som kunde göra klibbig yta på en blypackning, lika som det är på t.ex. vissa cylinderpackningar till riktiga bilmotorer. Dessa bly-ytade packningar håller ju bombsäkert tätt bara monteringsytorna är rena och torra.
Re: Zenoah cylinderfotspackning
Jag brukar använda biltemas packningslim.
Det är inte packningen mellan vevhushalvorna som inte räcker hela vägen upp till cylle packningen... Händer ibland
Det är inte packningen mellan vevhushalvorna som inte räcker hela vägen upp till cylle packningen... Händer ibland
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Jag har använt Zenoah packningar från FG och vevhuspackningen har jag skurit med rakblad plant mot vevhuset. Underligt att det alltid läcker under avgaskröken samt på någondera sida av cylindern. De två bultarna har jag spänt jämt samt använt blå Loctite som torkat över natten. Får väl lov att öppna igen och använda tätningslim samt kolla att cylinderfoten verkligen är rak 
- Rallyfinnen
Kolla även så vevhushalvorna är plana i skarven. Räcker med ett litet steg vid skarven så har du problem..
Jag tycket papperspackning med blå locktite på båda sidor funkat bäst för mig, då sitter packningen, men det är jobbigt när man ska ta isär nästa gång och får skrapa packning..
Jag tycket papperspackning med blå locktite på båda sidor funkat bäst för mig, då sitter packningen, men det är jobbigt när man ska ta isär nästa gång och får skrapa packning..