rengöring av PIPA invändigt ?
rengöring av PIPA invändigt ?
hur gör man rent pipan bäst invändigt från olje rester ?
är det o bränna ur den ?
Ugns rengöring ?
är det o bränna ur den ?
Ugns rengöring ?
Re: rengöring av PIPA invändigt ?
Bara lite bensin häll i sen skakade sen bara olje resten ut ur pipajebogren wrote:hur gör man rent pipan bäst invändigt från olje rester ?
är det o bränna ur den ?
Ugns rengöring ?
Det är som burnout säger, Men är det gamla in brända rester så får du nog gör nåt som kan ta över ett dygn att göra rent pipan.För sök att göra proppar till båda öppningarna. och fyll pipan med avfetning medel och låt stå övernatten, och häll ut. Behövs det mer så får du upprepa proceduren igen.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
brukar spreja en burk broms rengörnings sprei in i pipan och läga propar i endarna..
låt den stå ett tag och sen bara hela ut det..
har funkat bra för mig..
låt den stå ett tag och sen bara hela ut det..
har funkat bra för mig..
MAD 2 STROKE TUNER from FINLAND
-
Ntch in da dirt
Bensin låter farligt tycker jag vad händer om det skulle vara något kvar i pipan sedan när det blir varmt.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Jag har många gånger använda lite bensin i pipa som sen oljeresten ut ur pipaT powa wrote:Bensin låter farligt tycker jag vad händer om det skulle vara något kvar i pipan sedan när det blir varmt.
men inga problem och aldrig hänt som brinner eller ovanligt upplevde!
Det dunstar. På min tid när man körde moppe så använde man bensin utan problem.Man kan använda diesel om man vill.T powa wrote:Bensin låter farligt tycker jag vad händer om det skulle vara något kvar i pipan sedan när det blir varmt.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
På moppe tiden när pipan sota igen så slog jag i ren bensin och fjutta eld på den. Det gjorde att oljan brann ur och man kunde dunka kröken i bordet några ggr sen rasa den torra soten ur! 
det är så jag har hört man ska göra eller med en brännareRobban wrote:På moppe tiden när pipan sota igen så slog jag i ren bensin och fjutta eld på den. Det gjorde att oljan brann ur och man kunde dunka kröken i bordet några ggr sen rasa den torra soten ur!