1:5 Touring
- J.A racing
Re: 1:5 Touring
Öh jaha men kolla här http://www.rc-car-online-shop.de/cgi-bi ... 95098-6680 det finns ju 5 olika att välja mellan varav en är vit från början så 4 då. Vad skiljer dessa åt då? Jag har en 1,5 mm TRT nu den som var med, vilken av dom har du?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Mja, en är målad 2mm, en är omålkad 2mm, en är omålad 1,5mm och en är ett set..
Men denna, där står det i beskrivningen iaf att den är EFRA legal!
http://www.rc-car-online-shop.de/lshop, ... _lang,.htm
Tror faktiskt alla dom är EFRA legala med samma nummer.. bara att dom levereras i olika utföranden!
Maila och fråga?
Tror faktiskt alla dom är EFRA legala med samma nummer.. bara att dom levereras i olika utföranden!
Maila och fråga?
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- J.A racing
Jag har gjort de får se vad dom svarar, vart bara lite förvirrad. Tror det är en sån y0075 som jag har och det är en TRT-Technik. Har du 2 eller 1,5 mm ?sx3 wrote:Mja, en är målad 2mm, en är omålkad 2mm, en är omålad 1,5mm och en är ett set..
Maila och fråga?
Snart har jag bådaJ.A racing wrote:Jag har gjort de får se vad dom svarar, vart bara lite förvirrad. Tror det är en sån y0075 som jag har och det är en TRT-Technik. Har du 2 eller 1,5 mm ?sx3 wrote:Mja, en är målad 2mm, en är omålkad 2mm, en är omålad 1,5mm och en är ett set..
Maila och fråga?
Min 2mm var som sagt förborrad för FG och jag var bakom flötet när jag passade in karossen och borrningen vart fel o ahh den karossen vart pannkaka helt enkelt... Så jag beställde en ny TRT kaross fast i 1,5mm från HARM som är oborrad från fabrik, så jag slipper FG hålen.. Tänkte dock behålla bumpern från 2mm till 1,5 karossen, så bliren lite tåligare
- J.A racing
EFRA 5052/06J.A racing wrote:Ok vad står det bak på din FG kaross vid nummerplåten?
TRT-Technik
- J.A racing
Tackar!
Jag tror jag fattar nu dom med FG nummer är då borrade och klara och dom andra är då universal oborrat kanske, men alla är alltså TRT
Får se om Rc car svarar samma sak imorgon då 
Jag rekommenderar 2mm karossen då lättviktaren blir lite sladdrig och spricker lättare vid krascher (Och krascha....det gör man ju...
Den lilla vikt man spara på att välja 1.5mm är i mitt tycke försumbar.
Nyputsad HARM sx3
- J.A racing
Nja, det är ungefär 300 gram + de kan ju vara avgörande.H.A.R.M wrote:Jag rekommenderar 2mm karossen då lättviktaren blir lite sladdrig och spricker lättare vid krascher (Och krascha....det gör man ju...Den lilla vikt man spara på att välja 1.5mm är i mitt tycke försumbar.
Lite så tänkte jag med men jag kraschar ju aldrig.
Ahaaaaaaa.....du tänker sååå...? Hahaha!
Nej men för oss andra så spelar de ingen roll. Har man bara tillräckligt mycket motor så spelar det ingen roll. Se det som xtra tryck mot backen med de 300 grammen.
Nej men för oss andra så spelar de ingen roll. Har man bara tillräckligt mycket motor så spelar det ingen roll. Se det som xtra tryck mot backen med de 300 grammen.
Nyputsad HARM sx3
- J.A racing
Även Evo och sx3 finns ju i olika hjulbaser, när är det tillåtet att använda mellan längden? 510 mm trodde det bara var 535 mm som gällde och vem köper den kortare om den inte är tillåten i nått race?
Jag skulle vilja ha mellan chassit till min Evo och en GT3 RSR kaross, men då blir den ju låst till att vara en clubracer.
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Tror att de tex i England kör GT med dessa bilar.. . där är det bara karossen som är GT .. inte som här i sverige där GT är en "standard"-bilsklass
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- J.A racing
- J.A racing
Skumt att han fick plocka ihop den själv, dom brukar levereras monterade, loctite'ade och med grundsetup!