Option - vilken ordning?
Option - vilken ordning?
Sitter med en 5T med lite options (bara börjat, men f-n vad det är beroendeframkallande...):
- Outwears (dämpare, snörstart, filter, motor)
- Killer bee
- ATX splash fram och bak
- Dominator V2
- Axle extenders (DS)
Vad skall man lägga in i planen framöver? Funderar på:
- Turtle Racing Complete Clutch System (fasiken vad dyr den är, är det värt det?)
- Turtle Racing HD Front Mount/Shock Tower Combo
- Turtle Racing HD Top Plate
- Turtle Racing HD Rear Shock Mount
- Turtle Racing Billet HD Tranny Plate
Kommer få bli investering under längre tid (är ju småbarnsfar...), vilken ordning rekommenderar ni? Något/några som är overkill eller andra rekommendationer? (är jag ute på helt fel väg?)
- Killer bee
- Dominator V2
- Axle extenders (DS)
- Turtle Racing Complete Clutch System (fasiken vad dyr den är, är det värt det?)
Kommer få bli investering under längre tid (är ju småbarnsfar...), vilken ordning rekommenderar ni? Något/några som är overkill eller andra rekommendationer? (är jag ute på helt fel väg?)
Re: Option - vilken ordning?
Bara att köpa allt... i den takten du har pengar... men börja uppifrån... verkar vettigt.
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
trutle clutch systemet ær en vettig investering.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
Du har dom viktigaste grejerna redan och bilen funkar ju bra som den är, sen kan man ju uppgradera de som slits och går sönder med tiden. Alla Turtle racing produkter är top of the line grejer och kostar en slant men det är riktigt grymma grejer som verkligen har en bättre funktion än många andra prylar till dessa bilar. Det finns ju billigare alternativ till tex kopplingen men jag tvivlar på att dom har samma höga kvalitet. Det är nått visst att bara ta i grejerna. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Om man skulle börja med investering av kopplingen, vilket drev är det jag skall ha?
Behöver jag byta ut "spur" drevet också?
Behöver jag byta ut "spur" drevet också?
- J.A racing
Om du tycker bilen går bra nu så kan du ju köra med orginal 17T och spara det svarta 57 kugget. Du har ju stora planer med din bil, fixa en projekt tråd om den. 
Köper du TR kopplingen får du med ett drev, 17, 18, 19 eller 20. Drevet skiljer sig ju åt mot original då det sitter fast med en M6 mot originalets M4.
Spurgearet behöver du inte byta om du tar samma antal kuggar på TR drevet som du kör med idag. Följande drevkominationer hör ihop:
17/57, 18/56,19/55 & 20/54
Kör du med original motorn funkar 17/57 absolut bästa. Bytte själv till 18/56 när jag hade originalmotorn på men den tappade då rejält på bottendraget.
Spurgearet behöver du inte byta om du tar samma antal kuggar på TR drevet som du kör med idag. Följande drevkominationer hör ihop:
17/57, 18/56,19/55 & 20/54
Kör du med original motorn funkar 17/57 absolut bästa. Bytte själv till 18/56 när jag hade originalmotorn på men den tappade då rejält på bottendraget.
Letar Baja 5B
Gällande delarna förutom kopplingen, vilket är viktigast, att för bättre styvhet i bakparti eller framparti (tänkte på de olika TR delarna jag listat, två av dem berör framdel och två berör bakdel)?
- J.A racing
Jag skulle nog säga att top plate´n fram är en bra grej vi en ev krock, så kan man ha tur att klara huvudchassiet från att böjja sig, men samtliga dessa prylar är bra uppgraderingar. Tranny plate´n styvar inte bara upp bakvagnen utan ger nästan hydraulbroms känsla på bakbromsen. Stötdämpartornen förhindrar skruvarna i övre infästningen på dämparen från att krökas och gå av på bilar som hoppar mycket.
Känns som man kan lägga ut hur mycket stålar som helst på detta, helt beroendeframkallande..
Någon som sett om DDM kört dessa typer av TR delar på sin deal of the day tidigare?
Någon som sett om DDM kört dessa typer av TR delar på sin deal of the day tidigare?
- J.A racing
Jo det händer, annars så har MMR hyffsade priser. Samt att det är inom EU = ingen extra tull & moms som tillkommer på priset.nho1 wrote:Känns som man kan lägga ut hur mycket stålar som helst på detta, helt beroendeframkallande..
Någon som handlat av MMR och kan rekommendera dem?
Fraktkostnad?
Hur lång tid tar det att få hem något från dem?
Gällande tull/moms från DDM har jag haft tur än så länge och sluppit. Kanske har med värdet på beställningen att göra?
Om man åker på tull/moms från DDM, hur fungerar det då? Får man hämta ut godset via något tullverk eller får man extra inbetalningskort hem?
Fraktkostnad?
Hur lång tid tar det att få hem något från dem?
Gällande tull/moms från DDM har jag haft tur än så länge och sluppit. Kanske har med värdet på beställningen att göra?
Om man åker på tull/moms från DDM, hur fungerar det då? Får man hämta ut godset via något tullverk eller får man extra inbetalningskort hem?
Jag har handlat mycket på MMR tycker att dom är bra..Frakten varierar på vad och hur mycke du köper för..(dom har ett bonus system åckså,som omvandlas till pengar nästa gång du handlar ,om du vill utnytja dem..)
Du får lösa ut packetet på posten elle närmsta post utlämnings ställeGällande tull/moms från DDM har jag haft tur än så länge och sluppit. Kanske har med värdet på beställningen att göra?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- J.A racing
Här är en bra deal på TR delarna http://www.mmrlargescale.co.uk/shop/pro ... kage_deal/" onclick="window.open(this.href);return false;nho1 wrote:Sitter med en 5T med lite options (bara börjat, men f-n vad det är beroendeframkallande...):
- Killer bee
- Dominator V2
- Axle extenders (DS)
Såg också det paketpriset. Vad är "Billet Clutch Housing "?
Dessutom verkar front dämparupphängning inte vara "combo" versionen.
Är ju jäkligt mycket pengar, kanske ska sats på kopplingspaketet (skall även intvestera i nya däck/fälgar).
Dessutom verkar front dämparupphängning inte vara "combo" versionen.
Är ju jäkligt mycket pengar, kanske ska sats på kopplingspaketet (skall även intvestera i nya däck/fälgar).