Nu har jag ett byte på g gott folk, håller på och byter till mig en HPI Baja 5b SS som ligger på RSB. Med lite tur kan det nog bli ett byte i helgen skulle jag tro.
Som jag skrev i en annan tråd är jag helt ny inom LS och när det kommer till 1/5 metanol/bensin drivna motorer är jag nästintill nollställd. Har alltid sysslat med el och min tanke är att elkonvertera den här Bajan med en hel del fina El prylar jag redan kikat upp. Tanken är att den ska kunna gå på 12cells utan problem. Ser ut att bli en dyr men rolig resa dit
Bajan jag byter mot har följande lista, och en bensin motor. Vet ej vad det är för motor än men utgår ifrån att det är orginalet.
Undrar följande!
Rhino digi 4 styrservo - Räcker ett 20kg´s servo? Har 16 i truggyn så blev lite sådär tveksam?
Vrc silenced avgasrör - Antar det är ett trimsystem, gör det stor skillnad på orginal motorn?
Turtle racing HD clutch system (gått ca 10min) - Är det för att det inte ska komma in smuts, sand i kopplingen?
Koppling med hårdare fjäder (gått ca 30min) - Slirar den mindre med hårdare fjädrar eller vad är tanken?
Silverback RC Beadlocks (gått ca 10min) - Vad är det?
Tjockare bränsleledningar
RPM Frontbumper (gått ca 10min)
Fullforce RC vindrutor (gått ca 40min)
Moddad bur för lättare åtkomst vid meckande
Helt nytt luftfilter monterat
Outwears skyddsöverdrag vid dragstart
Hostile MX backdäck (skickar med 90% nya orginaldäck)
Nytt spurgear - Vad är ett spurgear?
Och vad innebär en Baja 5b SS v2.0? Kan jag se det på ett enkelt sätt ifall just bilen jag tittar på är det och är det ett stort minus ifall det inte är det?
Valt att fråga er istället för att googla allt då jag inte är en höjdare på engelska och ni verkar kunna det här galant.
Skriv gärna lite vad ni tycker i övrigt, här är en länk till RSB annonsen.
http://rsb.se/arena/showthread.php?t=68813
Tack för mig!