HPI Baja SC Pinjong skruv upgrade
HPI Baja SC Pinjong skruv upgrade
Vad ska jag ha för typ av skruv till pinjongen? gärna någon som håller
Prestwich Makara 57"
Zen7
Zen7
Re: HPI Baja SC Pinjong skruv upgrade
Om du kör med en M4x16 12.9 bult så håller det nog bättre än original. Se till att passningen mellan klocka och pinjong är tight bara och fylla gärna med någon låsvätska imellan.
Det hjälper inte med 12.9 kvalle heller. Om du byter till TR kopplingen (som har M6) så försvinner alla problemen. Den är dyr... men värd var ända krona.
Får väl börja med några skruvar och köpa en riktig koppling till nästa löning! Tack för hjälpen med snabba svar. 
Prestwich Makara 57"
Zen7
Zen7
Tänk på att släppa gasen är du flyger och slå inte på för än du har båda däckena i backen så hjälper det lite.palmen wrote:Får väl börja med några skruvar och köpa en riktig koppling till nästa löning! Tack för hjälpen med snabba svar.
Ja, det är inget att välja på tyvärr!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Om man har möjlighet och tillgång till en svarv eller pelarborrmaskin räcker det gott att borra upp och gänga M5 istället.S 500 R wrote:Det hjälper inte med 12.9 kvalle heller. Om du byter till TR kopplingen (som har M6) så försvinner alla problemen. Den är dyr... men värd var ända krona.
Körde av ett par M4 originalskruvar, men efter denna simpla modd har jag inte haft några som helst problem.
Däremot är det en bra uppgradering med ett slutet kopplingshus, men det finns väldigt mycket billigare än TR-prylar att hitta.....
Jag såg att rc maffian har en sluten koppling runt 550kr , någon som kan rekommendera den?
Prestwich Makara 57"
Zen7
Zen7
Polaren kör med ett vanligt slutet hus och M5 modden. Funkar hur bra som helst.
Jag har kört med öppet hus och M5 modden på min 5B nu också ett tag. Och den sitter det en DogPile snurra i som det är bra med pulver i. Och den håller..
Så man behöver inte köpa TR om man inte har råd. Är man lite händig och som David säger har en tillgång till svarv eller pelarborrmaskin så är det en enkel grejj att fixa. Du kommer undan med mindre än hälften av pengarna om du gör modden själv, och bara köper ett slutet hus.
Jag har kört med öppet hus och M5 modden på min 5B nu också ett tag. Och den sitter det en DogPile snurra i som det är bra med pulver i. Och den håller..
Så man behöver inte köpa TR om man inte har råd. Är man lite händig och som David säger har en tillgång till svarv eller pelarborrmaskin så är det en enkel grejj att fixa. Du kommer undan med mindre än hälften av pengarna om du gör modden själv, och bara köper ett slutet hus.
men TR kitet är ju snyggt dessutom + att de är bättre..
Losi 5ive-T Grafil Bodies. G-Raptor