Baja bilarna
Baja bilarna
Nu när man snart skall få hem en 5t.
Vad är det första man ska gå på och uppgradera.
Jag kommer iaf byta stänger i stötdämparna så man får öglan i alu.
Modifiera fram naven så man inte tappar hjulen.
Är det nåt mer som man skall modda?
Vad är det första man ska gå på och uppgradera.
Jag kommer iaf byta stänger i stötdämparna så man får öglan i alu.
Modifiera fram naven så man inte tappar hjulen.
Är det nåt mer som man skall modda?
- J.A racing
Re: Baja bilarna
Shocklimiters och Outerwears sen är det bara att köra och uppgradera vartefter nått rasar. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Ok. Outwears har jag tjackat.. Limiters.. Såna borde man juh med enkelhet kunna tillverka själv?
Du ska inte köra sm??
- J.A racing
Ja de lär man väl kunna göra och med sånna så tror jag inte du behöver byta kolvstängerna heller, strumpor till dämparna som ett extra skydd är inte fel heller.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Ahh ok. Ja men då kan man juh fixa limiters först och köra så länge det går.
SM? Njae.. Inte i nuläget. Är det restriktioner på vilka modds man får och inte får göra då?
SM? Njae.. Inte i nuläget. Är det restriktioner på vilka modds man får och inte får göra då?
Japp, det är det!
- madmike83
- Phone Number: 0709998877
kopplingen är ett svag sak på bajorna men som jag sa kör till den rasar då uppdaterar du med en alu koppling
HPI Baja 5b ss konventerad till 5T med zenoah 30,5 pro mod. Woodser kaross
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Orginal koppling funkar hyffsat om man inte har en värstingpuffra. Men åker man grusgrop bör man satsa på en "Enclosed clutch housing" En tät kopplingskåpa, annars får du byta koppling varje tank!!
Ett exempel.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.4615/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett exempel.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.4615/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Billös expertkommentator..
Var för då ? Det sitter 6mm Stänger i 5T...Jag kommer iaf byta stänger i stötdämparna
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
jo men är inte "örat" i plast? Och dom är väl integrerad med stången?
Eller lägger man pengarna på en riktig koppling så behöver du inte bry dig om det!Bjuggen wrote:Orginal koppling funkar hyffsat om man inte har en värstingpuffra. Men åker man grusgrop bör man satsa på en "Enclosed clutch housing" En tät kopplingskåpa, annars får du byta koppling varje tank!!
Ett exempel.
Shocklimiters gjorde jag egna till min B.
Första varianten var med gasvajer från en moppe och röda ringkabelskor som jag slet av den röda plasthylsan från.
Hårdlödde fast vajern i kabelskorna med gasol och silverlod.
Detta höll i ca 1-2 tankar. Några kabelskor slets av, vissa blev ovala i hålet så hela limitern blev för lång och inte gjorde nytta, på två gick vajern av... värmen från gasolen försvagade grejjerna.
Version två lärde jag mig att göra mer ordentligt.
Recept för en lyckad limiter:
4st blå ringkabelskor till varje limiter.
en bit 2mm stålvajer från jula (50:- för 2m har jag för mig)
50W lödpenna samt lite lödtenn
en krokodilklämma underlättar vid lödning
Jag slet av den blåa plasten från alla skor. På med en dojja på vajern och kläm åt. En annan kabelsko klipte jag av ringen från och la på kabelskon med vajer. Sen lödde jag ihop allt och tack vare den extra kabelskoringen blev det dubbla godstjockleken och väldigt kraftigt. Den extra ringen hålls på plats med krokodilklämman när man löder.
Samma sak görs i andra änden och jag såg till att trycka in dämparen ca 4-5mm när jag måttade in längden. Då bör den inte kunna gå fullt ut även när man plågar den.
Det blev ett långt inlägg om en så simpel sak, men så fyunkar det att göra iaf och billigt blir det
Första varianten var med gasvajer från en moppe och röda ringkabelskor som jag slet av den röda plasthylsan från.
Hårdlödde fast vajern i kabelskorna med gasol och silverlod.
Detta höll i ca 1-2 tankar. Några kabelskor slets av, vissa blev ovala i hålet så hela limitern blev för lång och inte gjorde nytta, på två gick vajern av... värmen från gasolen försvagade grejjerna.
Version två lärde jag mig att göra mer ordentligt.
Recept för en lyckad limiter:
4st blå ringkabelskor till varje limiter.
en bit 2mm stålvajer från jula (50:- för 2m har jag för mig)
50W lödpenna samt lite lödtenn
en krokodilklämma underlättar vid lödning
Jag slet av den blåa plasten från alla skor. På med en dojja på vajern och kläm åt. En annan kabelsko klipte jag av ringen från och la på kabelskon med vajer. Sen lödde jag ihop allt och tack vare den extra kabelskoringen blev det dubbla godstjockleken och väldigt kraftigt. Den extra ringen hålls på plats med krokodilklämman när man löder.
Samma sak görs i andra änden och jag såg till att trycka in dämparen ca 4-5mm när jag måttade in längden. Då bör den inte kunna gå fullt ut även när man plågar den.
Det blev ett långt inlägg om en så simpel sak, men så fyunkar det att göra iaf och billigt blir det
- maxlundblad
- Phone Number: 0701179028
bilder kan va nize också
Hobao Hyper 9E Tekin rx8
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Då återstår det bara att se om detta funkar nu då!!!