Fram hubbarna.
- sideburn80
Fram hubbarna.
Har en fråga angående fram-hubbarna.
Är det "nödvändigt" att byta ut dom till alu?
Har haft diverse problem med min bil, men fram-vagnen har klarat sig hela tiden förrutom c-clipset som jävlades i början.
Vad säger ni, har ni bytt ut den för att ni vart tvungen?
Har haft diverse problem med min bil, men fram-vagnen har klarat sig hela tiden förrutom c-clipset som jävlades i början.
Re: Fram hubbarna.
Jag törs inte ge mig in i dessa diskutionerna längre, men dom flesta vet väl vad jag tycker vid det här laget 
- sideburn80
Hehe... Jo jag vetS 500 R wrote:Jag törs inte ge mig in i dessa diskutionerna längre, men dom flesta vet väl vad jag tycker vid det här laget
Anledningen här, är väl att jag vill inte vill att bilen ska bli så tung plus att jag vill få ihop den så snart som möjligt.
Är inte ute efter en ren "bling-kärra" utan en relativt skott-säker bil utan att lägga ner pengar på prylar jag egentligen kan köra utan.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Jag är med på vad du menar, men jag vill påstå att alun håller mycket bättre. Sen jag bytte ut allt på min FG (ja nästan allt) så var det bara när jag flög 2 meter upp i luften i runt ca 50 blås och landade på stenhård mark som mitt stötdämpartorn böjde sig. Annars hade jag bara problem med det som var plast kvar på bilen. Därför hävdar jag att ali är bättre!
Du behöver inte byta dom för en dom har blivit slitna. Det är först då du får välja om du skall ha alu eller plast.sideburn80 wrote:Har en fråga angående fram-hubbarna.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- sideburn80
Jo, tänkte till buggyn för till den har jag inga hubbar alls, förutom bak (hostile).Lusse wrote:Du behöver inte byta dom för en dom har blivit slitna. Det är först då du får välja om du skall ha alu eller plast.sideburn80 wrote:Har en fråga angående fram-hubbarna.
Vill vara inte vara dum-snål men endå hålla kostnaden nere lite.
Vad har du Lusse?
Jag har alu fram. Köpte dom billig på RSBS i England.För eller senare kommer du att behöva alu hubbar fram, speciellt om du kör när det är kalt, för då håller inte plasten..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- sideburn80
Okej, tack.Lusse wrote:Jag har alu fram. Köpte dom billig på RSBS i England.För eller senare kommer du att behöva alu hubbar fram, speciellt om du kör när det är kalt, för då håller inte plasten..