Broms problem!
Broms problem!
Startade min baja för första gången idag, o den smattrar så högt o fint.
Men när jag åkte lite försiktigt med den på gatan o skulle bromsa fanns där "nada" till bromsverkan.
Jag har byggt o ställt in bilen helt efter manualen in i minsta detalj till en början, för att ställa in sakerna efterhand.
Men när jag vrider broms "vredet" vid bromsen så får jag lite bättre verkan, men det är ändå horibelt dåligt bett i bromsen.
Kan det vara så att den behöver lite inslitnings tid, o att den blir bättre med tiden?
Eller har jag för svagt servo?
Nu har jag ett HiTech (sprillans nytt) HS-5645 MG på 12,1 kg, men det känns som om det inte orkar, det rör sig knappt när jag bromsar, det orkar knappt pressa ihop fjädern vid "vredet".
Annars är det snabbt o går fint när jag gasar.
Vad har ni för servon till gas/broms?
Men när jag åkte lite försiktigt med den på gatan o skulle bromsa fanns där "nada" till bromsverkan.
Jag har byggt o ställt in bilen helt efter manualen in i minsta detalj till en början, för att ställa in sakerna efterhand.
Men när jag vrider broms "vredet" vid bromsen så får jag lite bättre verkan, men det är ändå horibelt dåligt bett i bromsen.
Kan det vara så att den behöver lite inslitnings tid, o att den blir bättre med tiden?
Eller har jag för svagt servo?
Nu har jag ett HiTech (sprillans nytt) HS-5645 MG på 12,1 kg, men det känns som om det inte orkar, det rör sig knappt när jag bromsar, det orkar knappt pressa ihop fjädern vid "vredet".
Annars är det snabbt o går fint när jag gasar.
Vad har ni för servon till gas/broms?
FG GT sportline 08 Corvette/mclaren/Ferrari/Audi A5 "Playboy" DTM
X-ray m18 pro
X-ray m18 pro
Re: Broms problem!
Jag kör med samma servo på gas/broms och har inga större problem med dålig bromsverkan. Jag lade i en extra shimsbricka och nu låser jag hjulen utan problem även i hög fart.
Letar Baja 5B
- J.A racing
Nu har använder jag min reserv radio Futaba 3pm 40mhz eftersom min 3pm 2,4 ghz lider av mottagar sjuka, kompisen har en lika dan 3pm 2,4 med samma problem med mottagare som helt plötsligt blir helgalna, hursom helst det var ett sido spår.
Kan det vara någon inställning på radion som jag missat?
Har lite svårt med meny systemet på den radion.
Kan det vara idè att byta ut fjädern till en silikonslang bit istället?
Kan det vara någon inställning på radion som jag missat?
Har lite svårt med meny systemet på den radion.
Kan det vara idè att byta ut fjädern till en silikonslang bit istället?
X-ray m18 pro
X-ray m18 pro
Japp, det glömde jag säga. Jag bytte till en bit silickon slang. Mycket bättre bromsverkan 
Letar Baja 5B
- J.A racing
Jag funderar på om du ställt EPA (ändläget) för snålt alternativt dragit ner %´n på utslaget för broms. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Japp... problem solved.
Det var jag som missat inställning av ändläge, Varför kan man aldrig lära sig att läsa manualerna riktigt??
Tusen tack för ni visade mig i rätt riktning.
Det var jag som missat inställning av ändläge, Varför kan man aldrig lära sig att läsa manualerna riktigt??
Tusen tack för ni visade mig i rätt riktning.
X-ray m18 pro
X-ray m18 pro
- J.A racing
[qu
ote="Söjje"]Japp... problem solved.
Tusen tack för ni visade mig i rätt riktning.[/quote]
Är väl typiskt för oss grabbar man kastar manualerna det första man gör och sen får man söka dom när man jäkllats tillräckligt mycket.
ote="Söjje"]Japp... problem solved.
Tusen tack för ni visade mig i rätt riktning.[/quote]
Är väl typiskt för oss grabbar man kastar manualerna det första man gör och sen får man söka dom när man jäkllats tillräckligt mycket.
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.
Vad konstigt, jag känner igen det där..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S