Det här skrev jag i min projekttråd: Jo tackar ja, öh vad dom gör hur ska jag förklara det på ett skriftligt sätt? Jag testar så här det dom i första hand gör är att det är en volym kompenserad behållare. Alltså om en orginal dämpare skulle vara helt oljefylld med kolvstången i sitt yttre läge, så har inte oljan någonstans att ta vägen. Därför är fyllnings sättet så att man fyller ifrån botten samt sakta pressar in kolstången just för att få rätt oljevolym. Då bildas en lite luftficka i dämparen som vid körning blandas i oljan så man får skumbildning i oljan med sämre dämpning som följd.
Och då till fördelen med Rezzies
Man har då helt fyllt med olja inuti dämparen, alltså ingen luftficka alls. Utan volym kompenseringen sker genom den fjäder belastade kolven i den externa behållaren. Som man dessutom kan justera lite genom att ändra förspänningen på den lilla fjädern i behållaren. Så summan av det hela är att man får en stabilare dämpning samt konstant och som kan justeras lite genom att bara skruva på en skruv. Sen kan den ju ändras precis som vanligt med olika kolvar och oljor.
Här är en länk till 2 sidor med delar, de enklaste är nog att byta till nya kompletta dämpare. Eller om röret är kompatibelt med "repair" kitten så kan man ju ta dom.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... ge=1,48,79" onclick="window.open(this.href);return false;
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".