Rev idag och såg felet. Fukt!!
Kullagret som sitter längst ut vid utgående axel var lite restigt och gick tungt. Det var mycket fukt runt servomotorn och fuktskadat på kretskortet (vita avlagringar).
Så för att förlänga livet på originalservot kan ni göra några enkla fixar.
Riv servot och torka rent och torrt. Tvätta rent och smörj upp lagret/lagerna om dom är fuktskadade. Jag bytte även plats på mina så det dåliga sitter i botten på utgående axel, långt ifrån all ev fukt och skit.
Kretskortet tvättas av med T-röd om det finns vita avlagringar på det. En liten pensel doppad i T-röd funkar kalas.
(det var detta som gjorde att mitt betedde sig mysko, avlagringarna leder ström och elektroniken buggar då ur)
Lägg sedan en plastlack eller plastidip på kortets båda sidor. Det stänger ute ev fukt som tar sig in framöver.
Blås ur motorn med elektronikrengöringsspray om den är fuktig.
Fetta in dreven lite lagom och montera ihop allt igen. Lägg fett vid oringen på utgående axel för att täta ordentligt där.
Servohuset tätas med hjälp av två stora oringar, lägg ett lager fett på dessa och montera. Lägg lite fett i hålen för skruvarna som håller ihop servot och dra sedan ihop det. Klart! Nu bör det tåla väder och vind en bra stund extra
Så ser servot ut när det just öppnats. Fullt av fukt samt rost av lagret vid utgående axel.

Elektroniken har fått en omgång plastspray.

Extra mycket fett vid utgående axel/lager/oring.

Fett där husen möts.

Var ute och provkörde i ca 5min nyss och servot funkade klockrent!