Baja 71cc Dawson Edition
Posted: 19 Jun 2022, 07:24
Tjohejsan alla! Nu var de dags för ett lite nya galenskap här, så drar igång med detta projekt.
Köpte en losi 5ive-t av en här på forumet som jag körde lite med och sen valde dave att sälja sin galna 50cc baja http://rcbash.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=6838 som jag inte kunde låta bli att inte köpa, och därefter väcktes tanken att flytta 71cc motorn till en baja då jag gillade bakhjuls körningen lite mer än 4wd.
Så efter lite diskussioner med Mr Dave så fick de bli att hämta en baja av honom som jag tänkte ändra lite på och göra till en best....
Beställning på massvis av roliga saker från Taylor RC har jag gjort, mer om detta kommer under resans gång.

Denna bilen handlar det om som kommer få sig en uppgradering av diverse.
Hejjalös som man är så var man ju tvungen o montera kopplings klockan o kopplingshållaren och testa ifall motorn verkligen fick plats, kändes verkligen helt overkligt att den skulle gå ner i denna bil...

Men tjo flöjt den fick visst plats
och en annan sak som oroade mig var att insugsplattan jag köpte från taylor rc inte passade så va rädd för lutningen till filter osv inte skulle vara stor nog..

men det ser ut som att lutningen ska fungera iaf. Inget är fast monterat än utan jag testar mig fram med passform osv.

så man passar på o testa lite gearplate också
ser sjukt snyggt ut... men jag ogillade att när man köper såna saker så får man inte till korrekta skruv, fick ta ett par jag hade liggande men dom sticker ut för mycket så dreven tar emot.

detta gillade jag verkligen inte, men jag får hitta nå lösning på detta
det kan ju fungera om jag shimsar ut dreven lite.

Nu har jag inte hunnit med och pilla mer då klockan blev för mycket igårkväll.
Köpte en losi 5ive-t av en här på forumet som jag körde lite med och sen valde dave att sälja sin galna 50cc baja http://rcbash.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=6838 som jag inte kunde låta bli att inte köpa, och därefter väcktes tanken att flytta 71cc motorn till en baja då jag gillade bakhjuls körningen lite mer än 4wd.
Så efter lite diskussioner med Mr Dave så fick de bli att hämta en baja av honom som jag tänkte ändra lite på och göra till en best....
Beställning på massvis av roliga saker från Taylor RC har jag gjort, mer om detta kommer under resans gång.

Denna bilen handlar det om som kommer få sig en uppgradering av diverse.
Hejjalös som man är så var man ju tvungen o montera kopplings klockan o kopplingshållaren och testa ifall motorn verkligen fick plats, kändes verkligen helt overkligt att den skulle gå ner i denna bil...

Men tjo flöjt den fick visst plats

men det ser ut som att lutningen ska fungera iaf. Inget är fast monterat än utan jag testar mig fram med passform osv.

så man passar på o testa lite gearplate också

detta gillade jag verkligen inte, men jag får hitta nå lösning på detta

Nu har jag inte hunnit med och pilla mer då klockan blev för mycket igårkväll.









