Losi 5ive B - By TpParts RcXtreme | HC bash,videos,bilder mm

Alla Offroad-projekt
Thomas P
Posts: 37
Joined: 01 Jun 2020, 22:55
Location: Märsta
Contact:

Re: Losi 5ive B - By TpParts RcXtreme | HC bash,videos,bilder mm

Post by Thomas P » 06 Aug 2020, 09:34

Underbart, dom har snajda lite i gropen. Allt går bra, motorn e inte mer än 75 samma me ESC, drevspelet perfect, ändå blir enbart piniongen kokande varm, o löser upp den vanlia röda locktiten..blir o skaffa heatresistent LT, se om 150gr funkar annars finns 200 o 350.


Sponsor

Sponsor
 


User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Losi 5ive B - By TpParts RcXtreme | HC bash,videos,bilder mm

Post by tesla » 07 Aug 2020, 10:04

Thomas P wrote:Underbart, dom har snajda lite i gropen. Allt går bra, motorn e inte mer än 75 samma me ESC, drevspelet perfect, ändå blir enbart piniongen kokande varm, o löser upp den vanlia röda locktiten..blir o skaffa heatresistent LT, se om 150gr funkar annars finns 200 o 350.

Är du säker på att drevspel är perfekt?
Min erfarenhet av mod 1.5 drev är att man kan köra med klart lösare spel än med t.ex mod 1 och i synnerhet typ 48p.
Jag låter i alla fall mina drev löpa klart lättare än i mindre skalor och har hittills ändå aldrig rasat ngn piniong eller spur på någon av mina 1/5 el på 3 säsonger.
Jag brukar inte temp mäta piniong men jag skulle verkligen vara förvånad om den blir över 100 grader i t.ex min mcd som är den bilen som är den som är mest jämförbar med din av mina bilar. Detta trots större batt, tyngre bil o längre körtid.
Och nu i Linköping låg ändå min motor kring 100c efter 22 min på bana.
Bara en tanke.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk



MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

Thomas P
Posts: 37
Joined: 01 Jun 2020, 22:55
Location: Märsta
Contact:

Re: Losi 5ive B - By TpParts RcXtreme | HC bash,videos,bilder mm

Post by Thomas P » 23 Aug 2020, 07:32

Mja helt säker kan ja inte vara, ser dock ut som de sitter nu :).



Thomas P
Posts: 37
Joined: 01 Jun 2020, 22:55
Location: Märsta
Contact:

Re: Losi 5ive B - By TpParts RcXtreme | HC bash,videos,bilder mm

Post by Thomas P » 31 Aug 2020, 15:49

Aja, nu har ja gjort massa ackar, o bilen går kaaanon, inge me strul me piniong. Dock den brutala påfrestningen av chassit har gjort sig påmind..det böjs numera mycket lättare, o efter denna session. Så e kickupen nästan plan, o har en svag banan på mitt, så främre siffhuse dör topplate e förankrat slets loss..

Beställt et 7075 c3.1 chassi.


Thomas P
Posts: 37
Joined: 01 Jun 2020, 22:55
Location: Märsta
Contact:

Re: Losi 5ive B - By TpParts RcXtreme | HC bash,videos,bilder mm

Post by Thomas P » 09 May 2021, 18:36

Oj va tiden rinner iväg. XLX2 o 1100 spis 19T..spånar på förstyvning, dock e ja givetvis medveten om att de ja gör med bilen e långt mer än va de va tänkt för..e sjukt nöjd iallafall..på grus ere 60mph++..kör singelservo 70kg, räcker utmärkt. Chassit ett TC 3.1 7075/T6 funkar, böjt det flertalet ggr..ibörjan riktade ja det direkt, men den tiden e förbi..lite böjt e åxå rätt :lol2: .


Thomas P
Posts: 37
Joined: 01 Jun 2020, 22:55
Location: Märsta
Contact:

Re: Losi 5ive B - By TpParts RcXtreme | HC bash,videos,bilder mm

Post by Thomas P » 21 Feb 2022, 22:28

7 månader sedan ja rörde den...tog ex antal timmar, men troligen världens enda SWB 5b. Kommer dock att återställa den med Grafil kaross givetvis avsmalad för att passa bredden på chasait samt längden ( 65mm kortare hjulbas )



Image
Image
Image
Image
Image


Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests