FID Dragon Hammer Voltz

Alla Offroad-projekt
User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11641
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by Dave » 21 Dec 2022, 09:18

Har alltid gillat chassit på den bilen...
Det beter sig väldigt trevligt!
Kul att grejerna används!
:rock: :lol2:

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
beta
Posts: 214
Joined: 12 Mar 2018, 21:21
Location: Sösdala

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by beta » 24 Dec 2022, 11:21

Är det max4 och 70125 med sensor du funderar på eller något annat?

User avatar
tesla
Posts: 960
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 14 Apr 2024, 22:22

2 år sen jag skrev nåt. Men denna bil har faktiskt rullat en del. Framförallt lite uppvisning för ungarna o deras kompisar, dra pulkor, trampbilar mm. Det som begränsat användning för egen del har varit esc strul som gjorde den mkt svårkörd /tråkig då det bara buggar och glichar över 30% gas. T.ex hoppa hade varit hopplöst då gasrespons var helt(jävla) oförutsägbar och detsamma gäller bana i nuläget. Mgm esct har gjort sitt helt enkelt. Det var dåligt från början och blev bara sämre. Köper aldrig mgm igen. Dessutom kört bilen med en motor som matchar bilen dåligt vad gäller varvtal/drivning.

Har tvekat att punga ut för en ny kombo men nu när sonen (snart 10 och kör det mesta) är taggad på att åka på träffar i år så fick det till sist bli hobbywings sensorbaserade 1/5 12S kombo. Tänker förvisso bara köra 8S men bilen lär förhoppningsvis göra 90 ändå (räknat på varvtal x drevning). Har ju deras mindre 1/5 kombos i andra bilar, både mcd och xmaxx och vet att körbarheten är riktigt bra så nu med överdimensionerade el och med sensor hoppas jag att den ska bli riktigt trevlig i alla farter inkl riktigt krypande. 1/1 motsvarigheten kryper ju på delar av king of the hammers banan mellan de snabba grussträckorna.

Utöver detta inköp blev det några 11ah hardcase Accar, ett steg upp från de 6,6 jag haft förut... :oopsboard:
Nu återstår bara att se om jag får denna klar till sandhem. Beställde ju idag inom Sverige så fredag kväll lär ägnas åt att löda fartreglage kablar o byta motor.
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests