Har ju hängt här på forumet ett tag nu och har aldrig visat vad jag normalt sett kör. Kermit har ju fått en egen tråd och nu tänkte jag att jag lägger upp en tråd om min "vanliga" bil. Anledningen att jag gör en projekttråd är att den kommer snart genomgå en massiv makeover. Börjar med lite bilder...

På bilen sitter det FLM wide-kittet, dubbla Victory pro-pipor, OBR 30,5 PROmod, mecatech frambromsar, integy bakbroms plus lite annat småkrafs.
Upptäckte för ett tag sen att bakdämparna har gjort sitt på bilen, trots att dom nyligen är genomgångna med ny olja å lite nya o-ringar. Båda läker som ett såll och har noll dämpningsförmåga. Upptäckte även att en drivaxel var krökt.. Har då knåpat ihop en beställning som är skickad som klart och tydligt visar att man egentligen inte är direkt frisk men vad gör man
tr668 Modified RC Rear Chassis Plate for HPI Baja 5b/5T/5SC Modified RC Rear Chassis Skid Plate for 5B
rp81972 RPM Front Bumper and Skidplate for HPI Baja 5B
eg407 PhatDad Billet Engine Brace Kit BLACK
tr450 FLM Adjustable Rocker Rear Shock Tower for HPI Baja 5b/5T/5SC
tt237 Fast Lane FLM F & R Ball End Kit for HPI Baja 5b/5T/5SC
gt253 Turtle Billet HD Tranny BLACK
tr954 Turtle Racing HDTop Plate BLACK for HPI Baja 5B
fd115 Replacement "No-Leak" Coupler for 2-Piece DDM Dominator® Pipes
ht360 Turtle Racing Billet Servo Saver for HPI Baja 5b/5T/5SC
fd124 Hardware Kit for Dominator® SideMount Pipes
tt243 FLM Extended Arm CVD Kit for HPI Baja 5b/5T
sp232 Scorpion Chassis Brace BLACK
sp191 Scorpion Unlimited "Shorty" Lightweight Chassis for HPI Baja 5b/5T - Black
1 x Big Bore shock Spanner (BB_Spanner)
2 x Rear Baja Big Bore Shock Body - pick colour (BB-Body)
Colour Silver
1 x V3 Front Big Bore Shocks - Baja 5B 5T (F-BBSHK)
1 x V3 Rear Big Bore Shocks - Baja 5B 5T BLUE (R-BBSHK)
Anledningen till att beställningen från innovative ser ut som den gör är för att dom hade inte silverdämpare bak i lager. Tänkte att jag då bara byter kroppen själv men.. Robert på innovative mailar mig strax efter beställningen lades och frågade om jag ville ha ett set i silver och om han skulle byta dämparkroppen i butiken och sedan kreditera dämparkropparna åt mig. RIKTIGT bra service måste jag säga. Kan bara rekommendera att handla direkt från innovative rc! Tanken nu är att allt som är orange på bilen skall bort! Vad jag kan läsa och hitta så blir jag nog eventuellt först i Sverige med shorty-chassi och wide-kittet, eller? Har även en kaross från Kermit som kommer sitta fint på denna