Page 1 of 9

Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 31 Dec 2012, 17:53
by Greven
Jepp efter lång tids funderande om jag ska ge mig tillbaka till Bensin värden..
Haft min FG MT sen sent 2005..

Så fundera på vad jag ville ha.. bajan har länge vart suget på.. men inte priserna.

så fundera på kopier men vart totalt ner sågad till såg spån..

Missa en MCD V4 Splitt Ny för 2200:-

Så kom dena annons kille som inte vill ha mail o bor 25 mil hemifrån.. va göra
Man åker dit..

Så nu har Mega Blue fått en Kusin o storebror
:happy:
Image

Hyfsat fint skick
2,4 radio (åker nog ur gilla den inte)
Soppa dunk
Reservdels låda med nytt spur drev
4 st nya främre övre bärarmar
En sats med övre undre främre bärarm Nytt
Massa fjädrings oljer diff oljer Fett
Massa verktyg orginal papper o kartong..

Planer mer fjång vil man ha ska faktist prova med Min FG pipa som jag har..
Lipo som ström försörjning istället för nimh hubben..

Servon o ses över mot något rappare.
Servo räddarn va rätt mjuk lite för mjuk för min smak..

Däck för vinter körning

Sen ska det dit lite lyse på den för se lite nu i mörkret..
Liknade jag har på Revon med 10mm led men fler
Image

Re: Sv: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 31 Dec 2012, 18:09
by Dave
Gratulerar till en bra bil !
5T är enligt min mening klockren att börja med !
Ska bli intressant att följa denna tråden !
:thumbsup:

Re: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 31 Dec 2012, 18:12
by J.A racing
Ok kul att du hittade en riktig bil till ett bra pris, kikade också på den V4´n som låg på RSB.
Jäklar vad liten FG monstern ser ut mot 5T´n :rock2:

Re: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 31 Dec 2012, 19:04
by nho1
Grattis! Min första LS var en 5T, grymt kul att modda den i sin egen stil! :rock:

Re: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 31 Dec 2012, 19:12
by Greven
Jo att den skulle va stor men inte så stor..
SKa stärka dom trasiga delarna på karossen med klasisk silvertejp sen ska jag ut i morn o köra igenom den..

Är det sama Dim på 5B o 5T o fälgarna? då dena inte är en SC o har högre frigång tänkte jag par paddlar kunde va kul..

Sen börja leta pipa till den.

Re: Sv: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 31 Dec 2012, 21:01
by Dave
Greven wrote:
Är det sama Dim på 5B o 5T o fälgarna? då dena inte är en SC o har högre frigång tänkte jag par paddlar kunde va kul..
Fram är det samma fälgar, men bak är T och SC 10mm smalare än B.
T och SC däcken är större i diameter än B
Ska du ha paddeldäck finns det speciella till T och SC !
:thumbsup:

Re: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 31 Dec 2012, 23:29
by Greven
Prata med min leverantör på ebay o en SC SS kaross skulle kosta en 1180:- plus Tull+moms
Klart intresantare pris en här hema..

Re: Sv: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 01 Jan 2013, 00:17
by Dave
Låt bli HPI's original SC kaross !
Den är fullständigt kass i kvaliteten !
5T karossen är mycket bättre......men inte på nåt sätt hållbar den heller !

Re: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 01 Jan 2013, 16:52
by Greven
Va ut i dag o störde granskapet lite..
Trevlig bil lätt o jobba med när det går brett.. :drive:

Men såg inte en pöl som va lite för djup så Outerwears måste på för stöta av det värsta..
Höja tomgången lite råka sänka den lite för mycket

Men servona gillar jag inte för 5öre
Ska se om mitt senaste Turnigy S8166M Servo 33kg kan passa sitter i FG o fungerar perfa den tunga fronten..
Sama med gas/broms servot bra slött.. Se om jag ska låna ett savöx från nån av dom anndra bilarna..

Men ser styrningen är slapp/glapp går styra hjulen fram o tillbaka utan servot rör sig....

Sen ska jag Prova FG-s Pipa som siter på MT o se hur den blir.. :wip:

Re: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 01 Jan 2013, 20:46
by S 500 R
Uppdaterar man inte styrningen på dessa är den så där kan man säga!

Re: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 01 Jan 2013, 21:24
by Greven
Tips på vilka delar?

Drog i väg några små ordrar på lite smått till.. som ska utverderas o testas

Re: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 02 Jan 2013, 00:43
by S 500 R
Hade en lista en gång, en vet inte vart jag har den. Fick den av Lusse här på forumet!

Re: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 02 Jan 2013, 07:24
by målaren
Denna har jag och tycker att den funkar fint,många på HBF usa har kört med den ett tag och än har jag inte hört något negativt utan alla är väldigt nöjda.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... d.10248/.f

Re: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 02 Jan 2013, 08:37
by Lusse
Om du skall köra med original liknande styrning, så är det det dom här grejerna som är bra. http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.4624/.f och så byter du ut den här delen till original.. http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.5797/.f

Re: Grevens HPI 5T Svarten

Posted: 02 Jan 2013, 11:32
by Greven
Får ta o kika på det.. fått in den i hobby skrubben..o ja det är en skrubb

Image

o 1 meters bil til där.. blev det trångt :doh: