Lusse's HPI Baja 5B SS
Re: Lusse's HPI Baja 5B SS
Här har inte hänt så mycket .. Men bilen är klar för Lördags träffen....
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Nu var den här stor träffen klar. Och bilen höll, lite små skavanker här och där var allt ,trots att jag körde på lite däck o träd några gånger...

Här har det inte hänt så mycket, mer än att jag ändrat lite i drivningen. Gått ner från 19/55 till 18/56. Kanske skall jag byta förgasare, ta väck 990an och sätta på en 1048 utan blåsa.Är lite orolig för att den skall bli svår startad, när det inte finns en blåsa att pumpa fram bensinen med....
har kollat genom din tråd nu. jättefin bil du har, ser bra ut med kraken och allt det gula mot svart. 
Tackar...Mrweber wrote:har kollat genom din tråd nu. jättefin bil du har, ser bra ut med kraken och allt det gula mot svart.
Nu har jag köpt sådana här till bilen.Får se vad för däck jag skall ha till dom...
Det blev ingen 1048 det blev en ny 990 istället. Nu är bilen klar för helgens körning i Sandhem.
Har du fått hem alufälgarna?
Kromad plast är det. Alu vill jag inte ha.Det är för tungt. (Det skulle va i så fall om man ställer den i bokhyllan,men då får jag kärringen på mig, och det vill jag inte,hon har ett jävla temperament....
)
Plockade isär min BZM motor i dag.Har aldrig sett en motor vara så svart invändigt.
Får plocka isär den i molekyler och se vad som går att rädda. 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Sv: Lusse's HPI Baja 5B SS
Hade du Bizetas originalfilter på den?Lusse wrote:Plockade isär min BZM motor i dag.Har aldrig sett en motor vara så svart invändigt.Får plocka isär den i molekyler och se vad som går att rädda.
Så jädra surt.....lider med dig!
Re: Sv: Lusse's HPI Baja 5B SS
Ja det var ett BZM-filter på...Dave wrote:Hade du Bizetas originalfilter på den?Lusse wrote:Plockade isär min BZM motor i dag.Har aldrig sett en motor vara så svart invändigt.Får plocka isär den i molekyler och se vad som går att rädda.
Så jädra surt.....lider med dig!
Ja då har man bytt pipa på bilen. Det låter om den. Det lilla som jag har testat den så vet jag inte om det är ljudet som gör att den går bättre eller om det är pipan som ger bättre effekt.