Robban´s 5T
Re: Robban´s 5T
Låter super smidigt, en bunke sådana med sig ut hade varit riktigt nice.
Baja 5b ss X 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2
Re: Robban´s 5T
Jag ska prova hur det funkar så kanske jag går in till mass produktion sen 
Re: Robban´s 5T
Med vinklad stack så är arbetet hyfsat enkelt att byta filter, men det är guld värt att inte behöva klydda med olja, filter ute när man väl kör. Mycket bättre att göra grovgörat hemma. Mindre risk att man får skit där man inte vill ha det också.
Baja 5b ss X 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2
Re: Sv: Robban´s 5T
Precis det så va min tanke. Vi får se hur det funkar.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Sv: Robban´s 5T
Intressant idé....
Hur sitter skruvlåsningen fast ?
Hur sitter skruvlåsningen fast ?
Re: Sv: Robban´s 5T
Ska prova med blå locktite först.
Re: Robban´s 5T
Testmonterade min "quickrelease" vart bra förrutom att med TGN dubbelytterfilter och utan vinkel så blir det tajt med slangarna ut tanken. Så antingen gör jag om stacken, vilket kräver en fräs som jag inte har.. Eller så flyttar jag urtaget i tanken. Lutar åt det senare alternativet. Frågan är vart man skall sätta den.
Re: Robban´s 5T
Fan att man inte hade en fräs.. Då hade man kunnat få till detta med luftfiltret ganska bra. DAVE !! Öka med fräsen!
Satte tillbaka den vinklade stacken och la min egenhändigt svarvade "quickrelease" på DAVE hyllan.
Satte tillbaka den vinklade stacken och la min egenhändigt svarvade "quickrelease" på DAVE hyllan.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Robban´s 5T
Gillar ideén och vi får väl kolla lite på det när fräshelvetet fungerar igen.....Robban wrote:Fan att man inte hade en fräs.. Då hade man kunnat få till detta med luftfiltret ganska bra. DAVE !! Öka med fräsen!
Satte tillbaka den vinklade stacken och la min egenhändigt svarvade "quickrelease" på DAVE hyllan.
Re: Robban´s 5T
Exakt. Blir framåt tisdag - onsdag då? 
Re: Robban´s 5T
Kanske kan va lämpligt med nån volt mätare av nåt slag när man kör lipo i bilen?
Vad tror ni om denna?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Alarm.html
Eller den här?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _2_6S.html
Vad tror ni om denna?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Alarm.html
Eller den här?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _2_6S.html
Re: Robban´s 5T
Jävla Hobbyking å va billiga.. Beställde båda 2. 
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Robban´s 5T
Satt precis och skulle beställa på HK med ju.....Robban wrote:Jävla Hobbyking å va billiga.. Beställde båda 2.
Re: Robban´s 5T
Jaså? Vad blir det?
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Robban´s 5T
En antenn till min Futaba mottagare.....Robban wrote:Jaså? Vad blir det?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests



