Maverick Blackout MT
Re: Maverick Blackout MT
Det mesta är fixat nu... Störtbur ska svetsas ihop samt lite cykelslang till stötdämparna..
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Cykelslang och wd40 inhandlat. Blir en tur till polaren som har kompressor o städa bilen ordentligt innan slangen åker över

Nu börjar de likna nå
Fortfarande lite glapp på axeln till mitt diffen från remdriften får fixa lite brickor imorrn o lösa de...

problemet jag får är att axeln glider in o låser sig mot mittdiffen .... även under körning... pga remmen som är spänd med så får den svårt att glida ut igen ... o motorn får jobba röven av sig. men men lite brickor ska jag nog lösa imorrn så jag får rätsida på de ... sen e de nog fanken bara en bur kvar... så man kan basha ordentligt.
Har byggt en nästan komplett prototyp på störtbur men nu ska jag bara hitta någon som har tig svets som kan svetsa alu så ja får den byggd...

Där ska även finnas stag för stabilisera hela buren från där typ stiften sitter ner till bottenplattan med.

Där ska även finnas stag för stabilisera hela buren från där typ stiften sitter ner till bottenplattan med.
Eller man ska satsa på annat material som inte väger för mycket?
När du ändå bygger så passa på att bygga ihop stötdämpartornen med varandra så får du bra stabilitet.
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Funderade på göra det men pipan sitter i vägen på ena sidan så blir lösning som du gjort... Pinnar från stötdämpartornet ner i chassit
Efter allt mekande fixande o trixande me drivlinan så har ja äntligen fått köra bilen.... O rent ärligt så provade ja varva ut motorn ordentligt en gång precis.... Har bara en halv tank kvar att köra på inkörningen me de sista dvs 2 tankar blabdad körning..... Men ja må säga hade ja inte haft öron så hade nog fan smilet gått hela huvudet runt..... Fy faaaaaan vad monstret går undan... Ja tyckte den va snabb med orginal motor o dominator pipan. Men som den går nu e ju bara sjuuuuukt...... De tråkiga i de hela är nu att plastkåpan till remdriften höll inte utan brast i fästena... Men de löser sig på ett eller annat vis...
funderar lite på om man ska ändra om drevningen så den varvar ut lättare... känns inte riktigt som jag är i behov av den topp hastigheten jag har ... vill ha en råstark monster truck i princip ... får fundera/prova mig fram nu när motorn är helt inkörd (halv tank kvar)
Idag har bilen fått en bur. Inte helt färdig men tillräckligt för börja gasa riktigt utan behöva skita knäck av rädsla för den ska vurpa runt. Inte nog med det så har bettan även fått ny kostym (kaross) bilder kommer imorrn
Lite bilder på buren. Inte helt klar men duger så länge.

Passade även på att byta remdrevet på klockan till ett mindre. Har även varit ute o kört upp en tank. Spinner som en katt o stark som en oxe nu! Sjukt nöjd e jag....
Missade även skriva att motorn är nu färdig inkörd