SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: SuperSvahnens SuperSnabba Baja SS - nybörjarprojekt
Om du kollar noga så har dom kapat bultarna till ex. 110mm, men om du tar en färdig bult som är 110mm lär gängan vara betydligt längre än den ska....

Jag får helt enkelt ta fram skjutmåttet o mäta hur lång del som måste var ogängad. 
Är det här värt 120:- eller klarar jag mig på original-slangarna?
http://www.davesmotors.com/jj571
Är det här värt 120:- eller klarar jag mig på original-slangarna?
http://www.davesmotors.com/jj571
Stampede 4x4
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Sorry.. Kanske var tvärtomLusse wrote:FLM gör fina grejer, men deras garanti gäller bara när det går sönder.Inte motförslitning,Har provat, garantin gällde inte.Bjuggen wrote:FLM gör fina grejjer.. Dessutom livstids garanti mot förslitning
Billös expertkommentator..
När jag får ihop lite pengar får jag köra på sånt set då. Tjänar jag nåt på att använda "toobz" med FLM setet eller är det bortkastade pengar? 
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Hopp då har man bränt ytterliggare 2 tusen på delar. Den här gången blev det följande saker.

För att finansiera det här har jag sålt min Fluid RC pipa till Mats B, hoppas du får nytta av den.
Har jag riktig tur med Fedex kanske jag kan börja köra in nya motorn nästa helg.
Men med min vanliga tur lär jag väl åka på tull o moms på varje paket så att de blir liggande hos tullen 2-3 veckor. 
- RPM armar runt om
- FLM drivaxlar och koppar
- Rovan "HBZ" Sandrail bur
- Rovan/Hobbyking Dominator V1 pipa
- 5T underguard och engine guard
- Hobbyking Hostile MX kopior - En billig chansning, 110:- paret så jag förväntar mig inte så mycket.
För att finansiera det här har jag sålt min Fluid RC pipa till Mats B, hoppas du får nytta av den.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Re: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Skoj med nya fina delar! Skall bli roligt att se den sedan med dom nya grejorna monterade!
Tyvärr kan jag meddela att Fedex är 100% att du åker på tull. Kommer ett inbetalningskort några veckor efter du har fått ditt paket. Dom har dödskoll på sin egen logistik och missar aldrig dessvärre.....
Tyvärr kan jag meddela att Fedex är 100% att du åker på tull. Kommer ett inbetalningskort några veckor efter du har fått ditt paket. Dom har dödskoll på sin egen logistik och missar aldrig dessvärre.....
Jo hoppas det blir bra, måste komma underfund med hur man plockar ur diffkopparna men det är tur att jag har manualen. Jag ser också fram emot att se den, men ännu mer att köra den med nya motorn!
Får hoppas jag kan ta mig upp till Sandhem nån gång till våren/sommaren.
Surt med tullen, det blir inte billigt med tull på en motor, drivaxlar, kopplingshus, v-stack och annat gott...
Kan man byta däck och använda den gamla foamen?
Funderar på hur jag ska "måla" panelerna till buren. Har två alternativ i nuläget.

2. Likadant tak + motorhuvspaneler som 1 men med något sånt här på sidorna.

Får hoppas jag kan ta mig upp till Sandhem nån gång till våren/sommaren. Surt med tullen, det blir inte billigt med tull på en motor, drivaxlar, kopplingshus, v-stack och annat gott...
Kan man byta däck och använda den gamla foamen?
Funderar på hur jag ska "måla" panelerna till buren. Har två alternativ i nuläget.
- 1. Helsvarta paneler
- 2. Svart "motorhuv och tak" som alternativ 1 men med "stickerbombade" sidopaneler.

2. Likadant tak + motorhuvspaneler som 1 men med något sånt här på sidorna.

Stampede 4x4
Rustler
Rustler
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Sv: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Om foamen är hel går den bra att använda igen.
Var har du beställt ifrån?MrSvahn wrote:Hopp då har man bränt ytterliggare 2 tusen på delar. Den här gången blev det följande saker.
Kan man återanvända däckfoam eller borde jag köpt det också?
- RPM armar runt om
- Hobbyking Hostile MX kopior - En billig chansning, 110:- paret så jag förväntar mig inte så mycket.
För att finansiera det här har jag sålt min Fluid RC pipa till Mats B, hoppas du får nytta av den.Har jag riktig tur med Fedex kanske jag kan börja köra in nya motorn nästa helg.
Men med min vanliga tur lär jag väl åka på tull o moms på varje paket så att de blir liggande hos tullen 2-3 veckor.
Tackar, får undersöka detta.Dave wrote:Om foamen är hel går den bra att använda igen.
Har köpt motor, drivaxlar, kopplingshus o lite annat på DDM, Dominator klonen och däcken från Hobbyking samt buren från en säljare på aliexpress.pepi wrote:MrSvahn wrote:Hopp då har man bränt ytterliggare 2 tusen på delar. Den här gången blev det följande saker.
- RPM armar runt om
För att finansiera det här har jag sålt min Fluid RC pipa till Mats B, hoppas du får nytta av den.Har jag riktig tur med Fedex kanske jag kan börja köra in nya motorn nästa helg.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Det var just buren jag var nyfiken på var du beställt då det kändes sisådär med aliexpress... Dock så var den ju billigMrSvahn wrote:Tackar, får undersöka detta.Dave wrote:Om foamen är hel går den bra att använda igen.Har köpt motor, drivaxlar, kopplingshus o lite annat på DDM, Dominator klonen och däcken från Hobbyking samt buren från en säljare på aliexpress.pepi wrote:MrSvahn wrote:Hopp då har man bränt ytterliggare 2 tusen på delar. Den här gången blev det följande saker.
- RPM armar runt om
Undrar om jag någonsin får den, 87$ inkl expressfrakt låter lite väl billigt...
Jo jag får väl se hur det går med den, säljaren hade 2000+ positiva omdömen varav fyra stycken gällde just den här buren så jag chansade.
Sen har Aliexpress nån form av "buyer protection" men det kanske bara är bullshit..
http://www.aliexpress.com/item/baja-5b- ... 33917.html
http://www.aliexpress.com/item/baja-5b- ... 33917.html
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Får se om jag också beställer en.. Är gryyymt sugen på en bur men inte till pengarna för vad en HBZ, TC eller Kraken kostar :-/
Gört vetja!
Ville egentligen ha en orange bur men har bara hittat den på ett ställe och de skulle ha drygt 200$ inkl frakt till Sverige...
Edit: chattade precis med säljaren, det verkar som att kineser jobbar på söndagar då hon sa att de ska skicka den imorgon.
Edit: chattade precis med säljaren, det verkar som att kineser jobbar på söndagar då hon sa att de ska skicka den imorgon.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Får se när du får din hur passformen är och så