0rEz Bajer buggy 4x4
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: 0rEz Bajer buggy 4x4
Det kommer att finnas borrmaskin och borr på plats 
Ska bli kul å se hur din bil går jag fick bra snurr på min 

Jag har löst det temporärt, men bra att ni har borr m.m med er 
jonas: yes, ska bli kul!!
jonas: yes, ska bli kul!!
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
Den gick ju bra till den gick sönder 
hahaha ja, det gjorde ju det

HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
Finns det inga bilder? Vill se söndriga saker också...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Tror Carbon-Dave har på min främre undre länkarm efter påhälsning i diketLusse wrote:Finns det inga bilder? Vill se söndriga saker också...

Billös expertkommentator..
Det vill vi se ( jag).........
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
På min var det styrservot som blev blött (samma sak på Baja'n) och så gick yttre sprintern av på ena drivaxeln fram...
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
då har jag fått på en DDM pipa, WT-813 och Full Force Fule kit.
nu har jag problem att ställa in förgasaren. hur jag än ställer den så vill den inte gå. motorn går igång och går jätte fint på tomgång. men så fort man gasar så låter det som att den får för mycket bränsle. snabbt tips på hur man kan göra? och kan det vara något annat än förgasaren som orsakar detta?
nu har jag problem att ställa in förgasaren. hur jag än ställer den så vill den inte gå. motorn går igång och går jätte fint på tomgång. men så fort man gasar så låter det som att den får för mycket bränsle. snabbt tips på hur man kan göra? och kan det vara något annat än förgasaren som orsakar detta?
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Snabbaste tipset jag kommer på, är att plocka över förgasaren från en fungerande bil för att se om det hjälper......0rEz wrote:då har jag fått på en DDM pipa, WT-813 och Full Force Fule kit.
Gör den likadant oavsett om du har luftfiltret på ?
WT 813 har en inbyggd acc pump. Dvs den pyttsar på lite extra soppa under acceleration. Har aldrig använt 813 själv men har hört att den är lite tjurig att ställa in.
Carbon: Får se om jag orkar flytta över den, just plockat ihop den så
Och ja, samma sak utan luftfilter...
Bjuggen: Ok, men det var exakt samma sak även om jag skruvade ut 1/16 varv från noll, eller 5 varv...
Bjuggen: Ok, men det var exakt samma sak även om jag skruvade ut 1/16 varv från noll, eller 5 varv...
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
Låter skumt
Bör nog göra som Dave sa och prova en annan.
Jag hade samma problem men på min hpi baja men då va vevhuspakningen trasig.0rEz wrote:då har jag fått på en DDM pipa, WT-813 och Full Force Fule kit.