Snikprojekt 3?
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: Snikprojekt 3?
fööresten hur gåre med mcd:n??
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- madmike83
- Phone Number: 0709998877
huSSe wrote:känns som att jag håller med mike. bättre att köpa en begagnad
fg, hpi eller mcd. oftast är dom uppgradera med lite bättre bitar oxå.
bara titta runt i forumet och bilda din egen uppfattning.
HPI Baja 5b ss konventerad till 5T med zenoah 30,5 pro mod. Woodser kaross
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har lusläst trådarna om just CF, o jag kan säga att jag tror att det är en del att fixa på en sån bil, men o andra sidan tror jag åxå att det är lite från bil till bil åxå hur mycket otur man har, Köpte en HSP Bazooka för nåt år sen som alltid har funkat klockrent, så jag köpte en till exakt lika (Även den sprillans ny) och fy faan vad den har jävlats, har snart bytt allt man kan byta på en 1:8 buggy.. så jag tror nog att det finns en del måndags exemplar även av CF.
Men o andra sidan, en FG Buggy kostar ju bra mycket mer... och begagnade är inte lätta att hitta till bra pris.
// Daniel
Men o andra sidan, en FG Buggy kostar ju bra mycket mer... och begagnade är inte lätta att hitta till bra pris.
// Daniel
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
Du kan ju alltid köpa min FG Marder....
Den finns på blocket..
http://www.blocket.se/jonkoping/Superfi ... ?ca=17&w=3
Billig & väldigt bra...observera dock att de hjulen som är på bilderna inte följer med utan endast orginal FG Marder hjul.
Den finns på blocket..
http://www.blocket.se/jonkoping/Superfi ... ?ca=17&w=3
Billig & väldigt bra...observera dock att de hjulen som är på bilderna inte följer med utan endast orginal FG Marder hjul.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Tyckte jag såg en liknande bil på tyska ebay för typ 3 tusen eller nåt sånt, ny alltså, har ingen aning om vad det kan vara för kvalité på den.. antar att dom flesta av dessa bilar som kostar under 5 tusen ny är typ kopior på dom lite dyrare modellerna...
Har det lite tufft ekonomiskt just nu med inköp av sommardäck till bil o allt sånt.. så det blir nog faan en Carbon Fighter endå, verkar ju som dom flesta reservdelarna går att hitta ganska billigt på tyska ebay... kanske håller den ihop denna sommaren så kan man köpa nåt lite bättre till nästa sommar.. eller så snart man har möjlighet.
4 WD kittet till carbon är ju helt klart intressant...
Nån som vet vad man ska beställa på samma gång när man endå köper bilen... alltså så man slipper beställa i efterhand o vänta ytterligare veckor på leverans av reservdel. Alltså jag menar om det är nåt som måste bytas ut eller åtgärdas som är vanligt att det är mycket dåligt eller rent av kasst.... så gör man ju bäst i att köpa det på samma gång som man köper bilen....
// Daniel
Har det lite tufft ekonomiskt just nu med inköp av sommardäck till bil o allt sånt.. så det blir nog faan en Carbon Fighter endå, verkar ju som dom flesta reservdelarna går att hitta ganska billigt på tyska ebay... kanske håller den ihop denna sommaren så kan man köpa nåt lite bättre till nästa sommar.. eller så snart man har möjlighet.
4 WD kittet till carbon är ju helt klart intressant...
Nån som vet vad man ska beställa på samma gång när man endå köper bilen... alltså så man slipper beställa i efterhand o vänta ytterligare veckor på leverans av reservdel. Alltså jag menar om det är nåt som måste bytas ut eller åtgärdas som är vanligt att det är mycket dåligt eller rent av kasst.... så gör man ju bäst i att köpa det på samma gång som man köper bilen....
// Daniel
MCD Evo 3 Sport
Du gör ju som du vill men det är inget jag kan rekomendera.
Innan du har en bil som håller att köra med överhuvudtaget så är du uppe i mer pengar än en beg FG kostar
Min Marder kan du köpa för 5500:- +frakt komplett med en Futaba 3PM FM 40 syntes ..
Billigare bil med den kvallitén kommer du inte hitta..
Innan du har en bil som håller att köra med överhuvudtaget så är du uppe i mer pengar än en beg FG kostar
Min Marder kan du köpa för 5500:- +frakt komplett med en Futaba 3PM FM 40 syntes ..
Billigare bil med den kvallitén kommer du inte hitta..
Ja det är ju ett bra pris... måste jag säga.
Om jag inte köper en Carbon Fighter så har jag tittat lite på FG Baja buggy... gillar hur dom ser ut och dom är ganska snygga tycker jag, men dom kostar mycket mer än den bilen jag hade tänkt köpa från början.
Men en sak tänkte jag på, carbonen verkar det vara väldigt många som har, finns hur många klipp som helst på youtube och det verkar ju som dom flesta funkar att köra med.. jag tycks endå hålla kvar lite vid att det finns måndagsexemplar och självklart har alla olika uppfattning om vad som är bra och dåligt, eller så är det så att man själv måste uppleva att ha en carbon för att sen kunna säga nåt i stil med: Nää fy faan, det är bara skit... eller: Ja jag är ganska nöjd med min och kan verkligen rekommendera den till andra åxå.
Ja jag vet inte, om jag köper en carbon o det bara är skit, så kanske jag har lite reservdelar till om jag senare köper en FG Baja buggy... eller nåt, kanske man rent av kan försöka få tag på en FG Baja buggy ARR.. o ta lite grejer som behövs från Carbonen...
Hehe.. ja jag vet inte, har en polare som nyss beställt en Carbon.. kanske ska vänta tills han fått sin o säga vad han tycker.. men problemen kanske inte kommer förrens man kört ett par tankar med den... vad vet jag..
// Daniel
Om jag inte köper en Carbon Fighter så har jag tittat lite på FG Baja buggy... gillar hur dom ser ut och dom är ganska snygga tycker jag, men dom kostar mycket mer än den bilen jag hade tänkt köpa från början.
Men en sak tänkte jag på, carbonen verkar det vara väldigt många som har, finns hur många klipp som helst på youtube och det verkar ju som dom flesta funkar att köra med.. jag tycks endå hålla kvar lite vid att det finns måndagsexemplar och självklart har alla olika uppfattning om vad som är bra och dåligt, eller så är det så att man själv måste uppleva att ha en carbon för att sen kunna säga nåt i stil med: Nää fy faan, det är bara skit... eller: Ja jag är ganska nöjd med min och kan verkligen rekommendera den till andra åxå.
Ja jag vet inte, om jag köper en carbon o det bara är skit, så kanske jag har lite reservdelar till om jag senare köper en FG Baja buggy... eller nåt, kanske man rent av kan försöka få tag på en FG Baja buggy ARR.. o ta lite grejer som behövs från Carbonen...
Hehe.. ja jag vet inte, har en polare som nyss beställt en Carbon.. kanske ska vänta tills han fått sin o säga vad han tycker.. men problemen kanske inte kommer förrens man kört ett par tankar med den... vad vet jag..
// Daniel
MCD Evo 3 Sport
Om jag var du så skulle jag lyssna på ballyfinnen han har testat mer än en gång och vet vad han talar om,
och han har ju ingen anledning att prata ner sina egna bilar eller hur?. Att köpa billigt blir ofta dyrt i längden och att sedan använda CFèn som reservdelsbil till en FG låter inte bra man bör enligt mig inte sätta på klenare delar på den bilen för då försämrsr du ju FG`n,men det är bara min egen uppfattning du gör naturligtvis som du själv vill!
och han har ju ingen anledning att prata ner sina egna bilar eller hur?. Att köpa billigt blir ofta dyrt i längden och att sedan använda CFèn som reservdelsbil till en FG låter inte bra man bör enligt mig inte sätta på klenare delar på den bilen för då försämrsr du ju FG`n,men det är bara min egen uppfattning du gör naturligtvis som du själv vill!
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.
- Rallyfinnen
Brorsan har förstärkt diffhusen på samma sätt som jag gjorde på FS:en, och byggt om styrningen också, men han vägrar köra utan pipa, så bilen bara står..aldrig körd! Han har inte råd med en ny pipa, och har inte orkat bygga en egen. Moment 22huSSe wrote:fööresten hur gåre med mcd:n??
Han tror inte på att köra med plastdrev och plastplatta heller, så han planerar att fräsa egen platta. Vet inte vad han tänkt köra med för drev.
Annars köper du min MCD... helt ny... aldrig använd... för ett riktigt bra pris!
Detdär med att ta delar från carbonfighter till FG kan du nog glömma i allmänhet..Finns inte många prylar som är lika i de två märkena...Perkla wrote:Ja det är ju ett bra pris... måste jag säga.
// Daniel
Jag menade en FS.. sorry... delar från CF till FS... jag förstår inte vad som skulle vara så mycket bättre i allmännhet med en FS... eftersom det är plast o samma skit på båda.. eller ja jag kanske inte ska säga skit men dålig kvalité då.
Hittade en MCD Evo 3 för ca 7000:- på nån sida... komplett med motor o allt sånt... klart mycket pengar.. men endå.
// Daniel
Hittade en MCD Evo 3 för ca 7000:- på nån sida... komplett med motor o allt sånt... klart mycket pengar.. men endå.
// Daniel
MCD Evo 3 Sport
Snurrat runt lite på tyska ebay nu... hittat några bilar som kan vara intressanta.
http://www.melkus-kartbahn.de/maenspie/ ... PRO-S.html
Vet inte så mycket om denna modell, kan hända att det är samma skit som tex CF och FS..
Vad tror ni.. ?
http://www.melkus-kartbahn.de/maenspie/ ... PRO-S.html
Vet inte så mycket om denna modell, kan hända att det är samma skit som tex CF och FS..
Vad tror ni.. ?
MCD Evo 3 Sport
- Rallyfinnen
Jag misstänker det är samma skit.. tyvärr inga detaljerade bilder på den.
Undrar hur det är med delar till den?
Du har inte hittat något om den på nätet?
En sak är säker, övre främre stötdämparinfästningarna kommer att vika sig i första hårda landningen! Konstruktionsmiss i den högre skolan
Inga problem att rätta till, är det enda felet så har du en bra bil
Jag vidhåller att en begagnad FG eller HPI ger mer för pengarna..
Undrar hur det är med delar till den?
Du har inte hittat något om den på nätet?
En sak är säker, övre främre stötdämparinfästningarna kommer att vika sig i första hårda landningen! Konstruktionsmiss i den högre skolan
Inga problem att rätta till, är det enda felet så har du en bra bil
Jag vidhåller att en begagnad FG eller HPI ger mer för pengarna..
Hittade en vit FG buggy på blocket för nån dag sen... tror jag.. för 5 tusen.. men lite grejer till åxå.. den kostade nog en 9 tusen ny eller nåt... 4wd tror jag det var åxå..
Kanske var ett bra pris.. den annonsen försvann nästan direkt tror jag..
Lite svårt att hitta nån begagnad FG här i sverige tror jag.... lika väl som FS och CF... fast o andra sidan.. en sån vill man nog inte köpa begagnad heller... FS o CF menar jag... lär väl vara bara sopor man får då eller nåt... samt att en CF ARR bara kostar 3 tusen.... RtR kostar 4 tusen..
FG är ju en betydligt dyrare bil åxå... runt 9 tusen för en 2wd på conrad tror jag
// Perkla
Kanske var ett bra pris.. den annonsen försvann nästan direkt tror jag..
Lite svårt att hitta nån begagnad FG här i sverige tror jag.... lika väl som FS och CF... fast o andra sidan.. en sån vill man nog inte köpa begagnad heller... FS o CF menar jag... lär väl vara bara sopor man får då eller nåt... samt att en CF ARR bara kostar 3 tusen.... RtR kostar 4 tusen..
FG är ju en betydligt dyrare bil åxå... runt 9 tusen för en 2wd på conrad tror jag
// Perkla
MCD Evo 3 Sport