Losi 5ive-T Holyshit ed.
- J.A racing
Re: Losi 5ive-T Holyshit ed.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Man får vara på hugget när det dyker upp nåt till Losi.. De lite eftertraktade bitarna verkar ta slut blixtsnabbt.. Tex. pipor och kanske speciellt... Bilar.. Dyker upp sporadiskt verkar det som
.
Billös expertkommentator..
- J.A racing
Precis så verkar det ju vara, RC car har både delar och bilar på hyllan nu om det är någon som är på jakt efter en.
Sorry Bjuggen för lite
här.
Sorry Bjuggen för lite
Var tvungen att rycka igång och se att grejjerna funkar.. Höll på att skrämma slag på grannarna när knotan hoppade igång.. Diskret pipa??????? NÄ 
Efter bashet i Sandhem den 1/9 så vibrerade fästet till pipan av.. Och bara för att kunna köra den 15/9 skruvade jag på originalburken.. Botten på en fullmod kommer inte riktigt till sin rätt med snuskburk om man säger så..Därför fick det bli lite metallslöjd i boa idag.. Lär inte lossna där igen!!!!!

Well.. Den funkade kanon i 10 varv i Sandhem
Sen började den bröta ännu värre än den brukar.. Skit också. Då har säkert silikonslangen i skarven krupit av..
Närå!! Mitt hemsnickrade fäste höll men bröt sönder både fläktkåpa och vevhus
Tur att det närmar sig slutet på säsongen. Hade ändå tänkt mig en rejäl översyn på den motorn med lagerbyte och hela klabbet.. Nu åker det visst med ett vevhus i planerna med
Sen började den bröta ännu värre än den brukar.. Skit också. Då har säkert silikonslangen i skarven krupit av..
Närå!! Mitt hemsnickrade fäste höll men bröt sönder både fläktkåpa och vevhus
Tur att det närmar sig slutet på säsongen. Hade ändå tänkt mig en rejäl översyn på den motorn med lagerbyte och hela klabbet.. Nu åker det visst med ett vevhus i planerna med
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
fan för vilket oflyt! 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Det är lugnt Bjuggen....jag har kört med skrotat vevhus de senaste 3-4 bashen och det funkar ändå !
Knyt upp pipan med lite ståltråd bara !

Knyt upp pipan med lite ståltråd bara !
- J.A racing
Trist men inte helt ovanligt tyvärr, många går till chassi monterat som på samba. Har du aldrig kännt av att styrservot blir slött efter en stumds körning?
Hur går bilen med trencher hjulen på, hade du fram resp bakhjul med extenders på din också som Malte?
Hur går bilen med trencher hjulen på, hade du fram resp bakhjul med extenders på din också som Malte?
Ska nog bygga ett kompletterande fäste som sitter ner i chassit.J.A racing wrote:Trist men inte helt ovanligt tyvärr, många går till chassi monterat som på samba. Har du aldrig kännt av att styrservot blir slött efter en stumds körning?
Mitt styrservo har mot alla odds funkat kanon sen bilen var ny!!!!!
Trencher funkar kanon.. Något högre profil än original så de tar i lite vid max hopfjädring men det skaver bara lite färg..
Kör utan extenders..Bakhjul runt om..
- J.A racing
Ok ja det är nog att rekomendera, visst ja bakhjul var det de har jag ju frågat redan.

Vart tvungen att kolla hur illa Sandhemskrashen tog..
Ett visdomsord.. Losipipan behöver ett kompletterande chassifäste. Tråkigt att byta vevhus.. Motorn har ändå gått felfritt i 2 år så den skulle ändå få lite nya lager och kolvring mm.
Några pics!!

Ett visdomsord.. Losipipan behöver ett kompletterande chassifäste. Tråkigt att byta vevhus.. Motorn har ändå gått felfritt i 2 år så den skulle ändå få lite nya lager och kolvring mm.
Några pics!!

- Michael Claesson
- Webbansvarig
Ja det där ser ju tråkigt ut. Får försöka mig på någon chassifästning när jag sätter i min pipa då!
Mvh,
Micke
---------------------------------------------
Losi 5T
HPI Baja 5sc SS
Micke
---------------------------------------------
Losi 5T
HPI Baja 5sc SS
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Surt !
Känns ju som att pipan inte alls ska skruvas i motorn där....den borde nog ha ett helt annat fäste i chassit istället....
Även om man kompletterar med ett fäste, och ändå skruvar fast den i motorn känns det som att risken att det händer igen inte är speciellt liten.....

Känns ju som att pipan inte alls ska skruvas i motorn där....den borde nog ha ett helt annat fäste i chassit istället....
Även om man kompletterar med ett fäste, och ändå skruvar fast den i motorn känns det som att risken att det händer igen inte är speciellt liten.....