Nybliven LS-ägare. RRV4
Re: Nybliven LS-ägare. RRV4
Har du testet PRO-Pipan....?
Hva slags motor kjører du med...?
Hva slags motor kjører du med...?
Jan-Erik
http://www.pro-racing.no
http://www.pro-racing.no
- Lotus
- Phone Number: 0709998877
Det är ingen Propipe Fredda, det är en VRC pipa du ska prova 
Aha, tur att nån har huvet på skaft;)Lotus wrote:Det är ingen Propipe Fredda, det är en VRC pipa du ska prova
AE RC8T, Sworkz S350T, Team Durango DEX8T , FG TR-4 sophög
Traxxas E-revo vxl,, Traxxas Summit
Xray M18, AE SC8 2.0e, Losi DBXL, Baja Flux
VRC pipan testad. Den var avsevärt tystare än CPI.
Jag kan inte säga att jag märkte något på effekten åt nåt håll, den gick iaf inte sämre, men inte märkbart bättre heller.
Hann dock inte prova så många varv. Luftfilter satt ej rätt o motorn sög in mängder med damm, så den går ej längre.
Gissa om jag inte kan förlåta mig själv för en sån slarvsak...
Ska riva isär den helt o rengöra, har jag tur räcker det o byta kolvring, men antagligen borde jag byta kolven med. Cylindern ser ok ut iaf.
Nu ska jag dra mig till sängs o drömma mardrömmar om hur motorn mådde under sina sista andetag
Jag kan inte säga att jag märkte något på effekten åt nåt håll, den gick iaf inte sämre, men inte märkbart bättre heller.
Hann dock inte prova så många varv. Luftfilter satt ej rätt o motorn sög in mängder med damm, så den går ej längre.
Gissa om jag inte kan förlåta mig själv för en sån slarvsak...
Ska riva isär den helt o rengöra, har jag tur räcker det o byta kolvring, men antagligen borde jag byta kolven med. Cylindern ser ok ut iaf.
Nu ska jag dra mig till sängs o drömma mardrömmar om hur motorn mådde under sina sista andetag
Ajajaj, sådant är inte kul!!! Hoppas den inte är helt död!
OjOjOjoj, så får man inte göra . Men tyvärr är det sånt som händer. Hoppas inte det är för mycket som är skadat...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Har du hunnit plocka isär motorn och konstaterat vad som hänt?
- J.A racing
Inte roligt att sand in i motorn!
Hoppas du fixa det!
Hoppas du fixa det!
Motorn är isärplockad och rengjord. Otroligt att den ens gick med så mycket skit i. Verkar dock bara vara kolven som fått stryk.
Men jag kommer börja med att byta kolvringen o se om motorn går. Sen får jag ta ställning till resten därifrån.
Men jag kommer börja med att byta kolvringen o se om motorn går. Sen får jag ta ställning till resten därifrån.
Nu sitter eländet ihop igen.
O tro det eller ej, men den starta på 2:a rycket, dock stog tomgången fel så den sura på sig o dog efter 5 sek.
Efter lite dragande o nålande så fick jag tomgången stabil igen. Testkörde ett par repor på gatan utanför, o det verkar som den går som den ska
Möjligt att den är lite oroligare på tomgång, behövde va lite exaktare på nålen för den skulle gå bra.
Antagligen har jag halverat livslängden på kolv o cylinder efter missödet, men jag ska nog va glad att den ens går.
Ska ut o testa på banan imorgon om det är väder.
Sen kan jag rätta tidigare inlägg om att filtret måste suttit löst o tagit in tjyvluft,
För när jag stog o tvätta filtret förut, så slog det mig som en blixt från klar himmel, "F*n, jag oljade inte in filtret förra gången" Så jag hade alltså kört med ett snustorrt luftfilter då motorn börja gå dåligt. Resten kan ni ju räkna ut sjävla.
Nåväl, nu kan vi ju tro att jag inte glömmer att olja in det i fortsättningen
O tro det eller ej, men den starta på 2:a rycket, dock stog tomgången fel så den sura på sig o dog efter 5 sek.
Efter lite dragande o nålande så fick jag tomgången stabil igen. Testkörde ett par repor på gatan utanför, o det verkar som den går som den ska
Möjligt att den är lite oroligare på tomgång, behövde va lite exaktare på nålen för den skulle gå bra.
Antagligen har jag halverat livslängden på kolv o cylinder efter missödet, men jag ska nog va glad att den ens går.
Sen kan jag rätta tidigare inlägg om att filtret måste suttit löst o tagit in tjyvluft,
För när jag stog o tvätta filtret förut, så slog det mig som en blixt från klar himmel, "F*n, jag oljade inte in filtret förra gången" Så jag hade alltså kört med ett snustorrt luftfilter då motorn börja gå dåligt. Resten kan ni ju räkna ut sjävla.
Skönt att du fick igång den igen!! Surt att köpa ny motor/cyllekitt.
Härligt Fredrik!!Fredda wrote:Nu sitter eländet ihop igen.
Efter lite dragande o nålande så fick jag tomgången stabil igen. Testkörde ett par repor på gatan utanför, o det verkar som den går som den ska![]()
Kul o se att du ville ha mina filmer...
Jag får väl åka me er i bilen istället för att gå ut me hunden till banan, då hinner ja kanske ut innan ni kör sönder....
Så de blir fler filmer o lite kort!!
Jag får väl åka me er i bilen istället för att gå ut me hunden till banan, då hinner ja kanske ut innan ni kör sönder....
Så de blir fler filmer o lite kort!!