KBMCD's #2
Re: KBMCD's #2
Hmm, har klurat ett tag på hur detta kan "lagas". men tror det bästa är att köpa en ny tank -i isolera fanskapet från pipan!
Nice!!!
blir det ny tank nu då??? Om du inte ska ha den som är sönder skulle jag kunna få den då???
- J.A racing
Oj de var tur i oturen att den inte brann upp för dig.
Hade du kapat av pipan jäms med hålet eller stack den ut lite? Man bör kapa den så den inte hugger i nått olämpligt.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Plasting pading har tank rep kitt, som är till bil tankar, skall väl kunna fungera på en 1:6..Och sen får du lägga på lite alu tejp som skydd mot pipan..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Det lät ju inte fel!!!! Ska springa iväg o shoppa lite nu....Lusse wrote:Plasting pading har tank rep kitt, som är till bil tankar, skall väl kunna fungera på en 1:6..Och sen får du lägga på lite alu tejp som skydd mot pipan..
Har lagat den med tankreparation.... verkar fungeraS 500 R wrote:Nice!!!blir det ny tank nu då??? Om du inte ska ha den som är sönder skulle jag kunna få den då???
men jag får väll se vad som händer när det
Drog igång den en liten sväng efter att det härdat o det sitter iaf kvar nu.
Om det inte funkar så skickar jag den gärna till dig!
Måste fått en klockren träff på lillpipen, har kapat den en ganska bra bit
TACK FÖR TIPSET OM TANKREP!
Säg till om det inte funkar!
Will do....S 500 R wrote:Säg till om det inte funkar!
La in en uppklippt bit av en kylarslang mellan tack o pipa... Kan vara ett tips för alla med V4.a och propipe, pipan ligger ruskigt nära tanken och ett slag kan göra att de möts.
Ska ut till banan o klippa upp några alternativ spår idag, Förhoppningsvis också hinna köra ett par varv! ses där Mr Bly
Ska ut till banan o klippa upp några alternativ spår idag, Förhoppningsvis också hinna köra ett par varv! ses där Mr Bly
Nu är banan körklar,
Dessvärre inte bilen.... Tanklagningen håller inte så det blev att beställa en ny sådan från Andreas. sedan behövdes det en drivaxel också..... blir dessvärre ingen körning för mig på Söndag
Dessvärre inte bilen.... Tanklagningen håller inte så det blev att beställa en ny sådan från Andreas. sedan behövdes det en drivaxel också..... blir dessvärre ingen körning för mig på Söndag
Får jag tanken då???KBMCD wrote:Nu är banan körklar,
Absolut, för mig har den samma värde som en GB burk.... Tanklocket vill jag behålla
Pm:a...
Pm:a...
Idag skickas ett nätt paket med nya prylar så imorgon lär det bli skruva o sedan ett par varv på banan till slutet på veckan!
Har en mittdiff liggande.... Har funderat lite på att stoppa i den i V4.an, bör ju bli ännu stabilare under gaspådrag vilket Andreas bekräftade när jag pratade med honom. Har någon en praktisk erfarenhet av mittdiff på RR eller Baja 1000, bra eller dåligt????
Har en mittdiff liggande.... Har funderat lite på att stoppa i den i V4.an, bör ju bli ännu stabilare under gaspådrag vilket Andreas bekräftade när jag pratade med honom. Har någon en praktisk erfarenhet av mittdiff på RR eller Baja 1000, bra eller dåligt????
Jag har ju beställt mittdiffen till min bil med. Det är väl Andreas som har bäst erfarenhet av den tror jag!
Tycker att V4:an är härligt levande med stelt i mitten. Borde vara bättre på lilla banan bakom gamla Lekhuset.KBMCD wrote:Idag skickas ett nätt paket med nya prylar så imorgon lär det bli skruva o sedan ett par varv på banan till slutet på veckan!