Markus Baja 5T SS

Alla Offroad-projekt
User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by huSSe » 16 Oct 2010, 10:15

markusb wrote:Är det såna med pinnar?
Image


Så här beter den sig nu (tuben jobbar på det..)

[youtube][/youtube]
jepp, sånna är det! ett grymt bett i dom däcken!
rekommenderas i det varmaste! :thumbsup:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Lusse
Posts: 9387
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Phone Number: 0739951152
Location: Göteborg

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by Lusse » 16 Oct 2010, 10:17

Det där får du nog problem med , den är alldeles för mjuk..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

User avatar
markusb
Posts: 1183
Joined: 27 Jul 2010, 16:03
Phone Number: 0739239772
Location: Kalmar/Öland

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by markusb » 16 Oct 2010, 10:19

Okej ja jag skvalpade på HPI 40wt och bel-ray 15w nu och det känns som att bel-ray är lite tjockare ja.

Såna däck skulle vara intressant att testa ute i kohagen här. Ibland är det väl halt i gräset för mina slitna MX.

User avatar
markusb
Posts: 1183
Joined: 27 Jul 2010, 16:03
Phone Number: 0739239772
Location: Kalmar/Öland

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by markusb » 16 Oct 2010, 10:20

Det är väl mest i baken den är som en trött disksvamp? Finns det nån snabbfix för det?
har 16-håls och 12-håls kolvar hemma. bara 15w olja som räcker till båda bak.

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by waqr » 16 Oct 2010, 10:23

Lusse wrote:Det där får du nog problem med , den är alldeles för mjuk..
Tror jag med. Ser alldeles för mjuk ut. Du kommer slå i bottenplattan direkt när du hoppar :roll:
Last edited by waqr on 16 Oct 2010, 10:27, edited 1 time in total.
Letar Baja 5B

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by J.A racing » 16 Oct 2010, 10:25

Tror ett par blå fjädrar skulle hjälpa, dämpningen ser nog rätt bra ut ändå. Skulle du sätta i dom andra kolvarna så skulle nog dom inte hålla så länge. :hmm:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by waqr » 16 Oct 2010, 10:25

markusb wrote:Det är väl mest i baken den är som en trött disksvamp? Finns det nån snabbfix för det?
har 16-håls och 12-håls kolvar hemma. bara 15w olja som räcker till båda bak.
15 WT olja ihop med 12 kolven bak är perfekt :thumbsup:
Letar Baja 5B

User avatar
Lusse
Posts: 9387
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Phone Number: 0739951152
Location: Göteborg

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by Lusse » 16 Oct 2010, 10:29

waqr wrote:
markusb wrote:Det är väl mest i baken den är som en trött disksvamp? Finns det nån snabbfix för det?
har 16-håls och 12-håls kolvar hemma. bara 15w olja som räcker till båda bak.
15 WT olja ihop med 12 kolven bak är perfekt :thumbsup:
Det tror jag med . Försök med det, så blir det mycket bättre.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

User avatar
markusb
Posts: 1183
Joined: 27 Jul 2010, 16:03
Phone Number: 0739239772
Location: Kalmar/Öland

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by markusb » 16 Oct 2010, 10:34

J.A racing wrote:Skulle du sätta i dom andra kolvarna så skulle nog dom inte hålla så länge. :hmm:
För högt tryck på dom?
waqr wrote:15 WT olja ihop med 12 kolven bak är perfekt
Nu blir jag kluven..

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by waqr » 16 Oct 2010, 10:40

Prova HPI 15 WT oljan ihop med 12 kolven får du se. Jag kör med det och det fungerar perfekt. Blir riktigt skön dämpning. Kolla på HBF så ser du att det är många som rekommenderar denna kombination :thumbsup:
Letar Baja 5B

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by J.A racing » 16 Oct 2010, 10:42

waqr wrote:Prova 15 WT oljan ihop med 12 kolven får du se. Jag kör med det och det fungerar perfekt. Blir riktigt skön dämpning. Kolla på HBF så ser du att det är många som rekommenderar denna kombination :thumbsup:
Med HPI olja 15 eller?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by waqr » 16 Oct 2010, 10:43

J.A racing wrote:
Med HPI olja 15 eller?
Japp!
Letar Baja 5B

User avatar
markusb
Posts: 1183
Joined: 27 Jul 2010, 16:03
Phone Number: 0739239772
Location: Kalmar/Öland

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by markusb » 16 Oct 2010, 11:00

Slängde i 12 håls bak och det känns bättre. Inte alls lika gungig. kanske skulle gå ner på 2 håls fram oxå, men det gör jag efter provkörningen isåfall

User avatar
markusb
Posts: 1183
Joined: 27 Jul 2010, 16:03
Phone Number: 0739239772
Location: Kalmar/Öland

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by markusb » 16 Oct 2010, 11:04

[youtube][/youtube]

Och såhär när det är klart

[youtube][/youtube]

User avatar
markusb
Posts: 1183
Joined: 27 Jul 2010, 16:03
Phone Number: 0739239772
Location: Kalmar/Öland

Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!

Post by markusb » 16 Oct 2010, 11:40

Dämpningen kändes skön. Mer lättkörd nu än den varit tidigare.
Mosade just mitt första huvuddrev :) Ska man satsa på Hostile eller duger original? Måste beställa hem i reserv.
Kopplingen är ju grym, den tar väldigt mycket fortare och mjukare på nåt sätt. Mätte just 100 grader på pinjongen ca 2min efter jag stängt av bilen, det känns iofs mindre bra. Några teorier?

var skitskoj att få köra den som en truck nu :thumbsup: Helt annan känsla

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 12 guests