Mr_Rustlers FG Jeep
Re: Mr_Rustlers FG Jeep
Nej, funkar det med den gamla ringen så borde det ju inte vara kolven som slår i toppen. Då är det förmodligen så att den nya kolvringen behöver slita in sig lite bara. Men som sagt var noga med att olja in ordentligt innan monteringen.....
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Tycker inte det borde vara 'inslitning'. Om allt är rätt så borde det inte vara några problem att stoppa i en kolv med ny kolvring.
Kärvar det på något sätt så skulle jag inte rekommendera att man sätter ihop den och hoppas att 'det går till sig'.
Motorn ska löpa fritt så länge tändstiftet inte sitter i (ja, och tändspolen mot magneten kan göra att det känns som 'hack' också)
Ta tid på dig och titta och fundera lite, så hiottar du det nog, det är inte så många rörliga delar i dessa motorer
Jag är ganska säker på att det inte ska vara några vassa kanter i portarna, isåfall får jag skämmas ordentligt!
Jag misstånker ändå något med att kolven tar i toppen.. eller kanske ringen är för liten så ändarna på den hoppar ut i insuget? Felvänd kolv var också en tanke..
Kärvar det på något sätt så skulle jag inte rekommendera att man sätter ihop den och hoppas att 'det går till sig'.
Motorn ska löpa fritt så länge tändstiftet inte sitter i (ja, och tändspolen mot magneten kan göra att det känns som 'hack' också)
Ta tid på dig och titta och fundera lite, så hiottar du det nog, det är inte så många rörliga delar i dessa motorer
Jag är ganska säker på att det inte ska vara några vassa kanter i portarna, isåfall får jag skämmas ordentligt!
Jag misstånker ändå något med att kolven tar i toppen.. eller kanske ringen är för liten så ändarna på den hoppar ut i insuget? Felvänd kolv var också en tanke..
Nej, jag håller med dig Rallyfinnen men det är ju en definitionsfråga om vad som menas med att det "hugger". Hugger det ordentligt då är det ju självklart inte en "inslitningssak".
Om det inte är något av det som redan nämnts så kan det ju också vara att kolvringen är för vid dvs att den måste klämmas ihop lite för att få en "tight fit" i kolvens spår.
Om det inte är något av det som redan nämnts så kan det ju också vara att kolvringen är för vid dvs att den måste klämmas ihop lite för att få en "tight fit" i kolvens spår.
Letar Baja 5B
Det är inte så att det är en för smal ring för kolven?, och där för att den hugger...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
En sak till ,var hugger den i toppläge eller bottenläge?
- Mr_Rustler
Har får reda på va det är nu! E så att den måste slita in sig!!! Så jag sätter ihop motorn o testar!! Måste ha ny pakningar efter den nya e sönder!!!
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
hoppas det ordnar sig! 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Jag har packnings papper om du vill ha? (0,4mm)Om du vill göra egna packningar.Mr_Rustler wrote:Har får reda på va det är nu! E så att den måste slita in sig!!! Så jag sätter ihop motorn o testar!! Måste ha ny pakningar efter den nya e sönder!!!
Lusse wrote:Jag har packnings papper om du vill ha? (0,4mm)Om du vill göra egna packningar.Mr_Rustler wrote:Har får reda på va det är nu! E så att den måste slita in sig!!! Så jag sätter ihop motorn o testar!! Måste ha ny pakningar efter den nya e sönder!!!
Jag har 2m rulle
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
det blir en stOOr packning det 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
huSSe wrote:det blir en stOOr packning det
Hahaha aa
- Mr_Rustler
- Mr_Rustler
NU är det snart dags för första starten 2010
Skall lägga nät för att skydda fläkten imon! Sen är det bara o sätta på allt övrigt som motorfästen/drev med mm! Så snart så kommer ni få se bilen klar
Börjar som sagt närma sig Elmia 2010 om ca 1 månad!!!!

Börjar som sagt närma sig Elmia 2010 om ca 1 månad!!!!

Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Vilket datum e de. Funderar på att åka dit å titta, va länge sen nu.
Hpi Baja 5t