Baja 5T "Revival" by nho1
Re: Baja 5T "Revival" by nho1
Har du köpt pipa ännu. Jag har två st dominator 5t. En är helt ny om du vill ha den billigt..... häftigt ljud och massor med effekt! lite svår mekad bara;)
Kan du länka till e-clip modden.... Jävla trött på allt glapp!
Kan du länka till e-clip modden.... Jävla trött på allt glapp!
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Kul att se att du tagit tag i Bajan och börjat uppgradera den. Ska bli intressant att följa utvecklingen av ditt projekt 
Letar Baja 5B
Lite uppdatering av projektet:
Har tyvärr inte haft möjligheten att spendera så mycket tid som jag velat med bilen under helgen, men lite framsteg har det ändå blivit.
- Har gjort service på luftfiltret (eftersom bilen bara hade rullat 3 tankar innan mig bestämde jag mig för att återanvända filtret, bara rengöra och olja in igen) samt monterat dit Outwear på filtret.
- Har monterat "Full-Force RC" High Flow Fuel Line Kit som ersättning till orginal bränsleslangarna.
- Monterat "Full-Force RC" Silver Carbon Rocker Panel Covers som täcksidor för chassit, detta för att hålla ute så mycket smuts som möjligt. Förstår egentligen inte varför HPI har dessa "öppningar" i chassit, möjliggör att en massa smuts kan komma in. Är kanske för vikten, men hållfastighetsmässigt borde man kunna använda tunnare godstjocklek annars?
- Även satt dit "Team Chase" Front Mud Guards, återigen i linje med att försöka minimera hur mycket smuts som skall komma in i chassit.
- Återmonterat diverse delar såsom tank, "stone guards", karossfästen etc.
Lite bilder på nuvarande status;

Närmast kommer att försöka gå igenom radiolåda samt installera den i chassi med yamadude länkage samt killswitch. Väntar också på att få hem pipa
.
Dock kommer nog det få vänta ett tag med Baja'n då jag tänkte ta tag i min 1/8 buggy lite nu.
Börjar likna en bil igen, blir kanske lite körning när snön smält bort (när det nu kommer hända...).
Har tyvärr inte haft möjligheten att spendera så mycket tid som jag velat med bilen under helgen, men lite framsteg har det ändå blivit.
- Har gjort service på luftfiltret (eftersom bilen bara hade rullat 3 tankar innan mig bestämde jag mig för att återanvända filtret, bara rengöra och olja in igen) samt monterat dit Outwear på filtret.
- Har monterat "Full-Force RC" High Flow Fuel Line Kit som ersättning till orginal bränsleslangarna.
- Monterat "Full-Force RC" Silver Carbon Rocker Panel Covers som täcksidor för chassit, detta för att hålla ute så mycket smuts som möjligt. Förstår egentligen inte varför HPI har dessa "öppningar" i chassit, möjliggör att en massa smuts kan komma in. Är kanske för vikten, men hållfastighetsmässigt borde man kunna använda tunnare godstjocklek annars?
- Även satt dit "Team Chase" Front Mud Guards, återigen i linje med att försöka minimera hur mycket smuts som skall komma in i chassit.
- Återmonterat diverse delar såsom tank, "stone guards", karossfästen etc.
Lite bilder på nuvarande status;

Närmast kommer att försöka gå igenom radiolåda samt installera den i chassi med yamadude länkage samt killswitch. Väntar också på att få hem pipa
Dock kommer nog det få vänta ett tag med Baja'n då jag tänkte ta tag i min 1/8 buggy lite nu.
Börjar likna en bil igen, blir kanske lite körning när snön smält bort (när det nu kommer hända...).
Har fått lite till gjort på bilen, nu är den mer eller minde klar att testa.
Bara tanka, "binda" nya mottagaren och lite justeringar....
Har satt dit en Dom 5T pipa som jag köpte här på forumet (aldrig använd), samt ProLine Trencher (på slit six fälgar, månadens kampanj på SwedRC).
Återmonterat Yamadude länkage och Killswitch.
Bara karossen som nu känns lie "felplacerad" när man använder breddningskit på hjulaxlarna, får se när och om man får råd med en ny kaross.

Bara tanka, "binda" nya mottagaren och lite justeringar....
Har satt dit en Dom 5T pipa som jag köpte här på forumet (aldrig använd), samt ProLine Trencher (på slit six fälgar, månadens kampanj på SwedRC).
Återmonterat Yamadude länkage och Killswitch.
Bara karossen som nu känns lie "felplacerad" när man använder breddningskit på hjulaxlarna, får se när och om man får råd med en ny kaross.

Nu kommer det roliga 

Ser trevligt ut det där
Gick det smidigt att få dit Full Force bränsleslangarna?
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
hur tycker du darksoul breddarna är.
funderar på att köpa sånna.
hur mycket breddar dom?
hur mycket breddar dom?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Är nyfiken på dina Mud guards. Avlägg rapport när de är provkörda 
Billös expertkommentator..
Var lätt att montera bränsleslangarna. Tyvärr var jag klantig och glömde klämmorna, så jag fick göra om.Jonasson wrote:Ser trevligt ut det därGick det smidigt att få dit Full Force bränsleslangarna?
Tyckte det kändes som bra kvalitet och skall ju ge bättre flöde till förgasaren.
Har tyvärr sålt org hjulaxlarna till Carbon Dave så jag kan inte mäta. Du kan se lite på ena bilden, har tyvärr dock inget mått. Tror heller inte att det står nåt på DarkSoul's hemsida. Sorry att jag inte kan hjälpa dig mer.huSSe wrote:hur tycker du darksoul breddarna är.
hur mycket breddar dom?
Japp, lovar göra det (påminn mig om jag glömmer bort..).Bjuggen wrote:Är nyfiken på dina Mud guards. Avlägg rapport när de är provkörda
Initialt känns det bra, du ser lite mer på Team Fast Eddy's tuturial om den, sök på youtube.
Känns smartare än ATX, gillade inte riktigt dem. Saknar bara nåt liknande bak, tyvärr finns inget riktigt bra och min Dom 5T gör det lite svårt. Funderar på att sätta dit "rutorna" som finns till 5B som man fäster i buren, borde väl funka på 5T buren också?
Någon som har sådana bak som kan säga hur de fungerar?
Hur fick du pipan att passa?
Jävligt fet den är nu, börjar kosta lite nu;) Swedrc har kampanj på de fina TR-plaitsen du har fram och bak. Är du nöjd med dom?
Tips!
DDM har en widebody kaross i 0,93 gods (tjockaste jag sett) till hyffsat pris...
Trencher är feta men främst håller fälgarna mycket bättre. Du kommer vilja ha MXT när du tröttnar på fästet med trencher. Jag köpte en extra uppsättning för att montera MXT på;) Nu har jag både och, och väljer vilka efter om jag vill frifta eller ha fart... MXT håller MYCKET bättre med!
Jag var tvungen att plocka bort k-hämmarn bak när jag satte dit hostilebootsen. Tar det inte emot på din? Efter första körningen lossnade båda två så nu tänker jag köra torrt!
Jävligt fet den är nu, börjar kosta lite nu;) Swedrc har kampanj på de fina TR-plaitsen du har fram och bak. Är du nöjd med dom?
Tips!
DDM har en widebody kaross i 0,93 gods (tjockaste jag sett) till hyffsat pris...
Trencher är feta men främst håller fälgarna mycket bättre. Du kommer vilja ha MXT när du tröttnar på fästet med trencher. Jag köpte en extra uppsättning för att montera MXT på;) Nu har jag både och, och väljer vilka efter om jag vill frifta eller ha fart... MXT håller MYCKET bättre med!
Jag var tvungen att plocka bort k-hämmarn bak när jag satte dit hostilebootsen. Tar det inte emot på din? Efter första körningen lossnade båda två så nu tänker jag köra torrt!
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Fasen vad det uppgraderas
Snyggt!
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm