FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Alla Offroad-projekt
Locked
User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by Rallyfinnen » 14 Dec 2009, 10:11

S 500 R wrote:
Rallyfinnen wrote:Japp, jag hade inte kollat tråden.. Se det som en generell kommentar/tips, inte kritik ;)
Lugnt... alla tipas är välkommna. Ville bara säga att jag tror inte det blir en baja... men jag tror att det kommer bli bättre! Eller vad tror du???

Vet inte riktigt hur FG-dämparna är, men jag har förstått att HPI's dämpare är bra iallafall. Funkar säkert bra, gäller bara att tuna hådheten för fjädrar och dämpare lite så det passar installationen. Lång fjädringsväg är alltid bra (på offroad).
Kör så det ryker! :)

Synd med krashen..har du inte helförsäkrat? :mrgreen:

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by S 500 R » 14 Dec 2009, 10:13

Rallyfinnen wrote:Vet inte riktigt hur FG-dämparna är, men jag har förstått att HPI's dämpare är bra iallafall. Funkar säkert bra, gäller bara att tuna hådheten för fjädrar och dämpare lite så det passar installationen. Lång fjädringsväg är alltid bra (på offroad).
Kör så det ryker!

Synd med krashen..har du inte helförsäkrat?
Ja, jag tycker det också ska bli intressant... jag hoppas det funkar som jag har tänkt det!

Hehehe... nä, det är ju det som är problemet. Bara gräva långt ner i plånboken.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by waqr » 14 Dec 2009, 10:24

Kom att tänka på att din Elcon FG lär se ut som Maximum Destruction med HPI dämparna. Han har ju också extrem fjädringväg på sin bil :D
Letar Baja 5B

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by S 500 R » 14 Dec 2009, 11:02

HEHEHEHE!!! Kanske ska döpa om den! Jag hoppas det funkar... annars får jag som sagt tänka om... lite sugen på dessa... men dom är ju ännu kortare..

http://www.rc-car-online-shop.de/lshop, ... mpfer,.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by waqr » 14 Dec 2009, 12:17

Ajdå....dom var inte helt billiga :? Kan dock tänka mig att dom är grymma. Verkar ju finnas massor av justeringsmöjligheter på dem.
Letar Baja 5B

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by S 500 R » 14 Dec 2009, 13:09

Jo, det är det som lockar... med alla inställningar.. men dom är bara 120mm långa... så dom är lite korta.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by Rallyfinnen » 14 Dec 2009, 21:10

Framför allt är slaglängden bara 2cm.. passar nog bättre för bana skulle jag tro.

jebogren
Posts: 3572
Joined: 30 Oct 2009, 21:27
Location: Göteborg

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by jebogren » 15 Dec 2009, 00:50

jag hade nog köpt dessa tror waqr har pratat om att dom ska vara bra plus det är ett jäkla bra pris på dom och skulle ju passa ditt alu bygge http://www.rc-car-online-shop.de/lshop, ... mpfer,.htm

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by waqr » 15 Dec 2009, 07:24

jebogren wrote:jag hade nog köpt dessa tror waqr har pratat om att dom ska vara bra plus det är ett jäkla bra pris på dom och skulle ju passa ditt alu bygge http://www.rc-car-online-shop.de/lshop, ... mpfer,.htm
Jo, dessa har vi diskuterat runt tidigare. Har ingen egen efarenhet av dem men de som använder dem (som man läst om på andra forum) verkar vara riktigt nöjda med dom. Visst lite fel och brister har dom (se Rallyfinnens recension) men för det priset tycker jag ändå dom verkar helt ok. Sen är dom ju sjukt snugga i helt alu. Skulle passa perfekt till din Elcon FG Stefan :)

viewtopic.php?f=15&t=62&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by S 500 R » 15 Dec 2009, 07:25

Rallyfinnen wrote:Framför allt är slaglängden bara 2cm.. passar nog bättre för bana skulle jag tro.
Precis... därför är ju inte dom aktuella igentligen.
jebogren wrote:jag hade nog köpt dessa tror waqr har pratat om att dom ska vara bra plus det är ett jäkla bra pris på dom och skulle ju passa ditt alu bygge http://www.rc-car-online-shop.de/lshop, ... mpfer,.htm
Jo, dom har jag kollat på... men jag har kollat på HPI orginal med.

Jag ska träffa en polare som kan fräsa fram nett nytt bakre stötdämpartorn som passar mina Elcon prylar... då ska vi kolla på att göra armarna 5 cm högre och passa in HPI dämparna som jag får låna av Lusse!!
waqr wrote:Jo, dessa har vi diskuterat runt tidigare. Har ingen egen efarenhet av dem men de som använder dem (som man läst om på andra forum) verkar vara riktigt nöjda med dom. Visst lite fel och brister har dom (se Rallyfinnens recension) men för det priset tycker jag ändå dom verkar helt ok. Sen är dom ju sjukt snugga i helt alu. Skulle passa perfekt till din Elcon FG Stefan
Jo, dom är som sagt inte fel... men orginal HPI ska ju vara svårslagna har jag hört... så jag är mest sugna på dom.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by waqr » 15 Dec 2009, 07:36

S 500 R wrote:
Jo, dom är som sagt inte fel... men orginal HPI ska ju vara svårslagna har jag hört... så jag är mest sugna på dom.
Säger som jag brukar säga när nån inte håller med:

Skit i det då ;) :D
Letar Baja 5B

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by S 500 R » 15 Dec 2009, 07:38

waqr wrote:
S 500 R wrote:
Jo, dom är som sagt inte fel... men orginal HPI ska ju vara svårslagna har jag hört... så jag är mest sugna på dom.
Säger som jag brukar säga när nån inte håller med:

Skit i det då ;) :D
Japp... gör som jag själv vill ;) Nä, men jag tror dom är bättre helt enkelt.. så då vill jag gå på dom!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by huSSe » 15 Dec 2009, 12:27

Jag ska träffa en polare som kan fräsa fram nett nytt bakre stötdämpartorn som passar mina Elcon prylar... då ska vi kolla på att göra armarna 5 cm högre och passa in HPI dämparna som jag får låna av Lusse!!


fræs dom tornen så att du får plats med en riktig pipa.
tænkte på pro-pipan.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by waqr » 15 Dec 2009, 12:35

Låter som en bra idè Husse. Då finns det ingen ursäkt för Stefan längre att inte köpa Pro Pipan. Skulle vara trevlig med en recension på den pipan monterad på en FG Monster tycker jag :)
Letar Baja 5B

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO

Post by S 500 R » 15 Dec 2009, 13:20

huSSe wrote: fræs dom tornen så att du får plats med en riktig pipa.
tænkte på pro-pipan.
Nä, när jag fräser fram dessa så kommer jag inte göra armarna så långa.. utan kollar hålla dom så långt in mot bilen jag kan. Så den borde passa sen!!
waqr wrote:Låter som en bra idè Husse. Då finns det ingen ursäkt för Stefan längre att inte köpa Pro Pipan. Skulle vara trevlig med en recension på den pipan monterad på en FG Monster tycker jag :)
Det är ju självklart att det är propipan som hägrar... och en vissa motor som ska vara för stark för denna bilen ;)
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests