Jebogrens FG MT Ghetto Basher
Re: Jebogrens FG MT Ghetto Basher
ska man sätta lite kortare dämpare fram och längre bak så man får lite skön lutning ? vad tycker ni?
Fast jag tänkte mer på diametern på själva dämparen. Smartech dämparna är ju betydlig fetare än FG: så jag är tveksam till om de passar in mellan de främre bärarmarna på FG:njebogren wrote:smartech dämparna är ju inte mycket mindre än hpi tror dom är 176mm medans hpi bak är 183mmwaqr wrote:Jo, där fanns en del som sagt. Fast är de större än Smartech dämparna så lär de ju inte få plats på FG:n
Letar Baja 5B
HPI dämparen passade fram. Men det går bara att han en bak.
dom som du kollade på är dom till gas devil och dom är för tjocka tror redcat skiljer 1-2 mm i diameter borde passawaqr wrote:Fast jag tänkte mer på diametern på själva dämparen. Smartech dämparna är ju betydlig fetare än FG: så jag är tveksam till om de passar in mellan de främre bärarmarna på FG:njebogren wrote:smartech dämparna är ju inte mycket mindre än hpi tror dom är 176mm medans hpi bak är 183mmwaqr wrote:Jo, där fanns en del som sagt. Fast är de större än Smartech dämparna så lär de ju inte få plats på FG:n
så hpi främre dämpare passar rakt av på fg ? men bara om man har singel dämpare ?S 500 R wrote:HPI dämparen passade fram. Men det går bara att han en bak.
Nä... långt i från... men den får plats..jebogren wrote:så hpi främre dämpare passar rakt av på fg ? men bara om man har singel dämpare ?S 500 R wrote:HPI dämparen passade fram. Men det går bara att han en bak.
nya karossen är nu klar och kommer att skickas i morgon hoppas jag får den innan helgen
Den ska bli kul att se!
passar alla bakre hpi fälgar dessa däcken ?? http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6895/.f
Eftersom de är till 5T måste du nog ha 5T fälgar (120 x 70) till dom däcken 
Letar Baja 5B
stora planer på gång med bilen som kommer att av slöjas tisdag kväll
Både ja o nej , Dom är gjorda för 5T fälgar. Men om du använder 5T's fom och läger på lite matrial på ut eller in sidan så kan du använda 5B's fälgar...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
när man köper hpi fälgar får med bead locks till då ? eller måste man köpa det separat ?
vad betyder -10mm offset ?
- J.A racing
HPI brukar inte skicka med beadlock-ringarna, dessa proline fälgar då ? http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6793/.f" onclick="window.open(this.href);return false;jebogren wrote:när man köper hpi fälgar får med bead locks till då ? eller måste man köpa det separat ?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".