Nä, det har dom inte... något annat märke, men inte Aspen.Mats B wrote:Det har ju alla mackar.
& biltema& jula....
Bodacious, min nya 5b
Re: Bodacious, min nya 5b
Jag vet... värdelöst!tesla wrote:Så tråkigt att behöva leta efter soppa. Har samma problem. Har haft svårt att få tag i blå aspen i västervik. Varken biltema eller jula har den blå här, endast 2t. En mack säljer men hade slut igår.S 500 R wrote:Då skulle man köra lite i helgen och skulle köpa Aspen... men K-rauta hade slutat med Aspen. Så jag fick inte tag på någon bränsle. Så nu är det bara att jaga Aspen bränsle...
Finns tydligen nån gräsklipparverkstad som säljer men de har bara öppet kontorstider.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Coop finns... men inte på ICA. Hade varit smidigt med ICA.ers wrote:Här finns det både på Ica och Coop
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Aspen är en icke oljebaserad bränsle. Är ju ett alyklat, miljövänligt och luktar inte.Greven50 wrote:Snabb fråga varför måste man ha just aspen ?
Själv är jag ju nybörjare, men borde inte V-Power och en bra 2-takt vara minst
lika bra som aspen dunkarna. Eller har jag missat något ?
Gött, ska prova det... bara skit att det är på fel sida stan. Är aldrig på den sidan...Andren wrote:Åk till entrepenadbutiken på ringön (kalkgatan tror jag det är) dom har aspen på pump, funkar även när butiken är stängd
Ok så det som skiljer Aspen och V-power åt, är inte baserat på prestanda eller "vad som är bäst för motorn" .
Utan att det handlar mer om vad som är bra för miljön ? (sry för offtopic i din tråd)
Utan att det handlar mer om vad som är bra för miljön ? (sry för offtopic i din tråd)
Bloody Mugen MBX-7R ECO
Sry för besserwisser och trådkapar fasonerna men kan inte motstå frestelsen att påpeka att även akylat delvis har ursprung ur olja (och gas).S 500 R wrote:Aspen är en icke oljebaserad bränsle. Är ju ett alyklat, miljövänligt och luktar inte.Greven50 wrote:Snabb fråga varför måste man ha just aspen ?
Själv är jag ju nybörjare, men borde inte V-Power och en bra 2-takt vara minst
lika bra som aspen dunkarna. Eller har jag missat något ?
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
Största fördelen är att det inte luktar moppe i 1/1 bilen när man åker hem
Mvh Anders
4WD
4WD
Funkar precis lika bra med biltemas soppa.S 500 R wrote:Nä, det har dom inte... något annat märke, men inte Aspen.Mats B wrote:Det har ju alla mackar.
& biltema& jula....
Har själv kört uteslutande på den i över 3 år.
Har inte haft några bekymmer alls med den.
Anledningen att man säger "aspen" är ju att alla ska begripa att det inte är vanlig macksoppa utan istället alkylat.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgar ... 000031607/Mats B wrote:Funkar precis lika bra med biltemas soppa.S 500 R wrote:Nä, det har dom inte... något annat märke, men inte Aspen.Mats B wrote:Det har ju alla mackar.
& biltema& jula....
Har själv kört uteslutande på den i över 3 år.
Har inte haft några bekymmer alls med den.
Anledningen att man säger "aspen" är ju att alla ska begripa att det inte är vanlig macksoppa utan istället alkylat.
Den bensinen du kör med?
Skickat från min SM-T805 via Tapatalk
Exakt den är det.
Så blandar jag i 4% med castrol power 1 (tror jag den heter).
Nu känns det nästan som att vi kapat stefans tråd tillräckligt för idag.
Sorry Stefan.
Så blandar jag i 4% med castrol power 1 (tror jag den heter).
Nu känns det nästan som att vi kapat stefans tråd tillräckligt för idag.

Sorry Stefan.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Finns en Aspen tank station på ringön, vid pizzerian mitt emot där man svänger in mot InetData
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag hittade mig en dunk Aspen (vill inte köra på något annat) på Coop i Kållered. Så nu är den igång. Nu måste jag nåla den och fixa lite. Måste byta ut pipfästet... men vet fortfarande inte hur man får av buren
får kolla på det.

- KaptenMagnus
- Phone Number: 0709475583
Så är det när man anlitar skumma bilbyggare. Så fort man rullat av gården så finns det ingen service eller support allsS 500 R wrote:Jag hittade mig en dunk Aspen (vill inte köra på något annat) på Coop i Kållered. Så nu är den igång. Nu måste jag nåla den och fixa lite. Måste byta ut pipfästet... men vet fortfarande inte hur man får av burenfår kolla på det.

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.