SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Re: Sv: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Hur ser spelet ut på bromsarmen? När du bromsar fullt, går det att bromsa mer för hand? Har du kvar fjädern till bromslänkaget längst bak? På mina bilar har jag bytt ut den mot en slangbit, blir mer distinkt känsla i bromsen...
-
Greven
- Phone Number: 0707682543
Re: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Jag tog bort haj tanden..
Sen tog jag två belägg från en 1/8 o Lima ett på var sida av en alu skiva o satte den istället för hajtanden..
Gav stor skillnad
Sen tog jag två belägg från en 1/8 o Lima ett på var sida av en alu skiva o satte den istället för hajtanden..
Gav stor skillnad
FG MT Mega Blue 29CC "såld"
HPI BAJA 5T 29cc SVARTEN
I stora garaget
Nissan Skyline R32 GT-R
HPI BAJA 5T 29cc SVARTEN
I stora garaget
Nissan Skyline R32 GT-R
Nope, det går inte att rubba bromsen när jag har full broms på sändaren.pepi wrote:Hur ser spelet ut på bromsarmen? När du bromsar fullt, går det att bromsa mer för hand? Har du kvar fjädern till bromslänkaget längst bak? På mina bilar har jag bytt ut den mot en slangbit, blir mer distinkt känsla i bromsen...
Yes, fjädern är kvar. Länkaget är helt original.
Hmm det vore ju en idé förstås. Vad för sorts lim behöver man för att få det att hålla då?Greven wrote:Jag tog bort haj tanden..
Gav stor skillnad
Stampede 4x4
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Prova då ta bort fjädern och ersätt med en bit tunn bränsleslang som sitter på typ nitrobilar. Blir mycket skönare broms(i mitt tycke =)). Dock tror jag inte det löser ditt bromsproblem....
Ska prova det, får åka ner till AD Center imorrn o se om de har nåt i gömmorna. De lyckades iaf lösa soppaslang till Bajan.
Ska slangbiten vara lika lång som fjädern eller spelar det ingen roll?
Ska slangbiten vara lika lång som fjädern eller spelar det ingen roll?
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Ungefär lika lång blir bra.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Får nog köpa det från KG eller liknande, bilbutikerna hade inte så liten slang.
Märkte även att mitt servoproblem har att göra med att både servoarmen och själva "kugghjulet" armen sitter på är i plast så armen glider när den får en smäll. Frågan är om det kommer funka med en aluminiumarm på servot eller om plast "kugghjulet" kommer bli utslitet då.
Funderar på ett sådan här servo istället för mitt nuvarande Futaba S3306 samt en alu-servoarm. Finns det någon anledning till att det inte skulle funka?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _30kg.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... etal_.html
Pipan hade legat emot RPM bumpern så det smält lite, funderar på att linda med avgasbandage men jag trodde inte det skulle kosta 300:-
Märkte även att mitt servoproblem har att göra med att både servoarmen och själva "kugghjulet" armen sitter på är i plast så armen glider när den får en smäll. Frågan är om det kommer funka med en aluminiumarm på servot eller om plast "kugghjulet" kommer bli utslitet då.
Funderar på ett sådan här servo istället för mitt nuvarande Futaba S3306 samt en alu-servoarm. Finns det någon anledning till att det inte skulle funka?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _30kg.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... etal_.html
Pipan hade legat emot RPM bumpern så det smält lite, funderar på att linda med avgasbandage men jag trodde inte det skulle kosta 300:-
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Köp ett kvalitets servo i stälett. Typ Savöx eller Hitec eller Multiplex.
Du kanske har rätt, såg att Savöx 0235 och 0236 inte var så fasligt dyra... Trodde de skulle kosta 1000+ men finns för runt 600-700 ju. Vad rekommenderar du för servo? 0235, 0236 eller kanske ett Hitec 5765?Lusse wrote:Köp ett kvalitets servo i stälett. Typ Savöx eller Hitec eller Multiplex.
Eller tror du det kommer funka med Futabat och dess plast-krans tillsammans med en aluminium servoarm?
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Plast-kransen kommer att gå sönder för eller senare. Savöxen sägs att det är bra,så kör på det. 0236 tror jag på..Eller tror du det kommer funka med Futabat och dess plast-krans tillsammans med en aluminium servoarm?
Här kommer videon som utlovat. När ni tror att jag bara släpper på gasen håller jag i själva verket full broms...
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Då vill vi ju nu se en film då du plågar den lite med hopp och sånt 

Haha jo går väl helt ok, det med hopp får nog vänta lite. Är fan rädd att krasha skiten igen
För att spinna vidare på broms- och servodiskussionen så tänkte jag börja med att skaffa lite soppaslang och 1/8 belägg och se om det funkar. SKulle det funka med vilka 1/8 belägg som helst eller är det något speciellt man ska kolla efter?
Insåg även att en servoarm till Savöx stora servon verkar vara svårt att uppbringa så skaffar en till Futabat o kör på så länge det funkar. Tror att det bör funka ok trots att det är plastsplines.
För att spinna vidare på broms- och servodiskussionen så tänkte jag börja med att skaffa lite soppaslang och 1/8 belägg och se om det funkar. SKulle det funka med vilka 1/8 belägg som helst eller är det något speciellt man ska kolla efter?
Insåg även att en servoarm till Savöx stora servon verkar vara svårt att uppbringa så skaffar en till Futabat o kör på så länge det funkar. Tror att det bör funka ok trots att det är plastsplines.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Servoarm till savöx är inga problem. Köpte min från telecenter, bara Maila dom