Baja beast's baja bygge
Re: Baja 5b SS snart klar för bashing!
Håller i stora drag med dig där Mats.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Det finns en offtopic del att använda till dessa diskussioner.
Använd den, istället för projekttråden här....

Använd den, istället för projekttråden här....
Baja 5b SS snart klar för bashing!
Nu önskar jag att de vore sommar o varmt ute så en kan komma ut på banorna och ha lite kul

Bilen är klar o fin justerad i förgasare så lille bettan går som ett skott! (Kolla videon nedan, Ställer sig nästan på bakhjulen)
https://vimeo.com/159933009
Kanske ses i sommar tills den säger jag bara tuta o kör, hej svejs
Samt fått hem ving "pinnarna" dem silvriga för bara 10kr

Bilen är klar o fin justerad i förgasare så lille bettan går som ett skott! (Kolla videon nedan, Ställer sig nästan på bakhjulen)
https://vimeo.com/159933009
Kanske ses i sommar tills den säger jag bara tuta o kör, hej svejs
Samt fått hem ving "pinnarna" dem silvriga för bara 10kr

Jo de är sant har lagtvut lite nyare saker här i tråden och tänker bara andvända denna tråd till hur bajan min blir tills den är fullt klar för bashing utställningMats B wrote:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad är ens poängen..... ??????
Om man nu "brinner" för LS så borde man väl för fasen inte vara så förbaskat lat så man inte orkar gå in på detta eminenta forum istället för att hålla på med FB som inte ger till närmelsevis samma utbyte av kunskap & gemenskap som RcBash gör..om man absolut ska söka efter ls på FB så kan man ju lätt hitta RcBash där för att sen länkas in hit...
Jag kan inte i min vildaste fantasi begripa hur bekväma & handlingsförlamade dagens yngre är när de inte ens orkar leta upp ett specifikt forum med den inriktningen man är intresserad av utan istället lever i nuet & bara söker snabba svar på deras fråga oavsett om den redan ställts 15 ggr samma vecka....![]()
![]()
![]()
Ursäkta mitt sura inlägg men jag börjar bli ofantligt trött på att alla gör allt för att urholka sammanhållningen & gemenskapen som vi har här...är det INGEN som begriper att ju fler FB grupper som startas om LS desto färre folk kommer att hålla ett återkommande besökande här...![]()
![]()
Jag menar när till & med forumets medlemmar lägger upp massvis med köp & sälj annonser på FB som aldrig postas här så visar det vart allt är på väg....![]()
![]()
![]()
Varför inte försöka att trycka in så mycket kunskap & folk & aktiviteter här istället för att göra tvärt om...
Det vore väl bättre att bara använda de sociala medierna som rena reklam kanaler som promota forumet & dess aktiviteter & på så vis locka folk till Forumet..![]()
Det finns ju bevisligen ett enormt intresse bland gemene man för våran gren av hobbyn & det visas ju gång på gång då vi har event & när vi närvarar på mässor.![]()
ursäkta förmen kände ändå att detta inlägg platsade här med tanke på ts tidigare inlägg..
Nu är karossen beställd och ska senare lackeras Svart/gul motiv får jag kolla på 
Vart en sådan kaross 174kr o fri frakt från china
Nu letar jag efter wing spike pins om någon har

Vart en sådan kaross 174kr o fri frakt från china
Nu letar jag efter wing spike pins om någon har
Gasar tills det rasar!
Motorn är exakt varför jag slutade med 1:8 skiten håller inte för ett skit..!

Ny pipa på nu
Vart en Madmax sidepipe with silencer 

Kom ju hem idag så blev o sätta pån o testan med

Snygg som fasen är han iallafall

Samt går som sjutton!
https://vimeo.com/162138452
Hoppas de är intressant så hörs vi snart igen.. Hej svejs

Kom ju hem idag så blev o sätta pån o testan med

Snygg som fasen är han iallafall

Samt går som sjutton!
Hoppas de är intressant så hörs vi snart igen.. Hej svejs
Last edited by TLB on 10 Apr 2016, 00:18, edited 1 time in total.
Jo jag tänkte efter på det med nu när du säger det.. Dem flesta som kör LS är ju på RcBash..Mats B wrote:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad är ens poängen..... ??????
Om man nu "brinner" för LS så borde man väl för fasen inte vara så förbaskat lat så man inte orkar gå in på detta eminenta forum istället för att hålla på med FB som inte ger till närmelsevis samma utbyte av kunskap & gemenskap som RcBash gör..om man absolut ska söka efter ls på FB så kan man ju lätt hitta RcBash där för att sen länkas in hit...
Jag kan inte i min vildaste fantasi begripa hur bekväma & handlingsförlamade dagens yngre är när de inte ens orkar leta upp ett specifikt forum med den inriktningen man är intresserad av utan istället lever i nuet & bara söker snabba svar på deras fråga oavsett om den redan ställts 15 ggr samma vecka....![]()
![]()
![]()
Ursäkta mitt sura inlägg men jag börjar bli ofantligt trött på att alla gör allt för att urholka sammanhållningen & gemenskapen som vi har här...är det INGEN som begriper att ju fler FB grupper som startas om LS desto färre folk kommer att hålla ett återkommande besökande här...![]()
![]()
Jag menar när till & med forumets medlemmar lägger upp massvis med köp & sälj annonser på FB som aldrig postas här så visar det vart allt är på väg....![]()
![]()
![]()
Varför inte försöka att trycka in så mycket kunskap & folk & aktiviteter här istället för att göra tvärt om...
Det vore väl bättre att bara använda de sociala medierna som rena reklam kanaler som promota forumet & dess aktiviteter & på så vis locka folk till Forumet..![]()
Det finns ju bevisligen ett enormt intresse bland gemene man för våran gren av hobbyn & det visas ju gång på gång då vi har event & när vi närvarar på mässor.![]()
ursäkta förmen kände ändå att detta inlägg platsade här med tanke på ts tidigare inlägg..
Re: Madmax sidepipe med silencer på baja 5b SS
Mats B wrote:Hej Baja Beast
Kul att du postar här på forumet
Får jag föreslå att du "fetar på" högnålen en smula så minimerar du risken att motorn skär för dig.
Verkar annars gå bra med vrc klonpipan , vad kostar den ?
Får jag föreslå att moderatorerna flyttar inläggen i denna tråd till den andra projekttråd som ts har om denna bil så kan denna tråd raderas.
Blir mycket lättare att navigera på forumet om det endast finns en projekttråd om varje bil.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Vad menar du med fetar på? Den får redan ganska mycket bränsle då den drar en tank på 20minuterLusse wrote:Mats B wrote:Hej Baja Beast
Kul att du postar här på forumet
Får jag föreslå att du "fetar på" högnålen en smula så minimerar du risken att motorn skär för dig.
Verkar annars gå bra med vrc klonpipan , vad kostar den ?
Får jag föreslå att moderatorerna flyttar inläggen i denna tråd till den andra projekttråd som ts har om denna bil så kan denna tråd raderas.
Blir mycket lättare att navigera på forumet om det endast finns en projekttråd om varje bil.
Annars är det helt fritt fram att flytta tråden
Här kommer en fin bild av bajan

Det låter nästan som att den går aningen snålt på toppvarv.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Jasså? Han står ganska mycket uppställd redan men jag ska kolla det vid nästa körningMats B wrote:Det låter nästan som att den går aningen snålt på toppvarv.
Tackar Mats.
Föresten är det någon som kör denna bur och vet bredd, längd och höjd mått pån? Tack på förhand

Jag undrar om den passar på min baja med sidepipe.. Eftersom den var ganska billig.. Funkar det inte får de bli en Kraken SX5 bur

Jag undrar om den passar på min baja med sidepipe.. Eftersom den var ganska billig.. Funkar det inte får de bli en Kraken SX5 bur
Jo då den passar. Dom flesta brukar bygga om buren där bak för att det skall bli lättare att ta av buren.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S